بوریس جانسون نویسنده می شود/ اوخاطرات نخست‌وزیری را کتاب می‌کند

بوریس جانسون قرار است خاطرات خود به عنوان نخست‌وزیر انگلیس را در کتابی چاپ کند که «شبیه هیچ شرح حال دیگری نیست».

بوریس جانسون نویسنده می شود/ اوخاطرات نخست‌وزیری را کتاب می‌کند

به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، انتشارات هارپر کالینز حق چاپ کتاب خاطرات بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس را خریده، ‌اما هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست.

اندرو گیمسون، نویسنده کتاب «ظهور بوریس جانسون» به بی‌بی‌سی گفت: این کتابی خواندنی خواهد بود و نیاز نیست کسی به جای جانسون آن را بنویسد. مردم پول زیادی برای این کتاب‌ها می‌دهند.

کارشناسان حوزه ادبیات تخمین زده‌اند که درآمد جانسون از این کتاب بیش از ۱ میلیون پوند خواهد بود.

هارپر کالینز مدعی است که «این کتاب شبیه هیچ شرح‌حال دیگری نیست»، ‌اما از اظهارنظر درباره دستمزد جانسون، تاریخ انتشار کتاب یا تیراژ آن خودداری کرد.

جانسون سال گذشته مجبور شد در پی مجموعه‌ای از وقایع جنجالی – از جمله پارتی‌گیت – از مقام خود به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا استعفا دهد. او جایش را به لیز تراس، وزیر خارجه کابینه خود داد.

بریتانیا در سال‌های نخست‌وزیری جانسون وقایع بزرگی را پشت سر گذاشت، از جمله همه‌گیری کرونا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا.

گفته می‌شود که جانسو قصد دارد دوباره به عرصه سیاست باز گردد و گیمسون می‌گوید: این کتاب می‌تواند شهرت رفته را به او بازگرداند. بخشی از مخاطبان این کتاب، هم‌حزبی‌های او (حزب محافظه‌کار) خواهند بود. او باید به این افراد نشان دهد که ارزش یک فرصت دیگر را دارد!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها