موج وحشتناک ابتلا به کرونا در چین

بنابر آخرین امار،موج وحشتناک ابتلا به کرونا در چین بار دیگر آغاز شده است و 5 هزار نفر روزانه فوت می کنند.

موج وحشتناک ابتلا به کرونا در چین

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

هاوارد برنشتاین، پزشک مستقر در پکن پس از سه دهه فعالیت پزشکی اورژانس گفت، او هرگز چنین چیزی را ندیده است.

تعداد بسیار زیادی از بیماران به بیمارستان او می رسند. او گفت که تقریباً همه افراد مسن هستند و بسیاری از آنها با علائم کووید و ذات الریه بسیار شدید هستند.

اظهارات برنشتاین منعکس کننده شهادت مشابهی از کادر پزشکی در سراسر چین است که پس از چرخش ناگهانی چین در سیاست‌های سخت‌گیرانه قبلی خود در مورد کووید در این ماه که با موج جدید مبتلایان همراه شد، در تلاش برای مقابله با این مشکل هستند.

این موج جدید تا حد زیادی بزرگترین شیوع این کشور از زمان شروع همه گیری در شهر مرکزی ووهان از سه سال پیش است. بیمارستان‌های دولتی پکن و کوره‌سوزی‌ها نیز در این ماه در میان تقاضای سنگین با مشکل مواجه شده‌اند.

برنشتاین در پایان یک بازدید پر استرس در بیمارستان خصوصی در پکن به رویترز گفت: «بیمارستان از بالا تا پایین غرق از بیماران شده است.»

او گفت: " صادقانه بگویم بزرگترین چالش ما، فکر می کنم این بود که برای این کار آماده نبودیم."

سونیا جوتارد بوررو، 48 ساله، پزشک ارشد در بیمارستان خصوصی رافلز در پکن، گفت که تعداد بیماران 5 تا 6 برابر سطح طبیعی آنهاست و میانگین سنی بیماران حدود 40 سال افزایش یافته و به بیش از 70 سال رسیده است.

او گفت: « همان علائم و نشانه ها است. این یعنی بیشتر بیماران واکسینه نشده اند.»

وی روایت کرد که بیماران و بستگانشان به رافلز رجوع می کنند زیرا بیمارستان های دولتی "غرق شده اند"، و به این دلیل که آنها مایل به خرید Paxlovid، داروی درمان کووید ساخته فایزر هستند، که در بسیاری از مکان ها، از جمله رافلز، رو به اتمام است.

جوتارد بوررو گفت: «آنها دارو را مانند جایگزینی برای واکسن می خواهند، اما دارو جایگزین واکسن نمی شود.»

 جوتارد بوررو، که مانند برنشتاین حدود یک دهه است در چین کار می کند، می ترسد که بدترین این موج در پکن هنوز فرا نرسیده باشد.

در جای دیگری در چین، کادر درمانی به رویترز گفتند که منابع در حال حاضر در برخی موارد به نقطه شکست رسیده است، زیرا سطح ابتلا به کووید در میان کادر درمانی به ویژه بالا بوده است.

یک پرستار مستقر در شهر غربی شیان گفت که 45 پرستار از 51 پرستار در بخش او و تمام کارکنان بخش اورژانس در هفته‌های اخیر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

پرستار 22 ساله با نام مستعار وانگ گفت: "موارد مثبت زیادی در بین همکاران من وجود دارد. وی ادامه داد: "تقریباً همه پزشکان با بیماری دست و پنجه نرم می کنند."

وانگ و پرستاران در بیمارستان‌های دیگر گفتند که به آنها گفته شده بود حتی اگر آزمایششان مثبت بود و تب خفیف داشتند، برای انجام وظیفه خود به بیمارستان بیایند.

جیانگ، یک پرستار 29 ساله در بخش روانپزشکی در بیمارستانی در استان هوبی، گفت که حضور کارکنان در بخش او بیش از 50 درصد کاهش یافته است و این اتفاق موجب شده پذیرش بیماران جدید را متوقف کرده است. او گفت که در شیفت های بیش از 16 ساعت با پشتیبانی ناکافی کار می کند.

نرخ مرگ و میر "سیاسی"

پزشکانی که با رویترز صحبت کردند گفتند که بیش از همه نگران افراد مسن هستند که بر اساس برآوردهای کارشناسان ممکن است ده ها هزار نفر از آنها بمیرند.

شرکت داده های بهداشتی مستقر در بریتانیا، Airfinity، تخمین زد که بیش از 5000 نفر در روز بر اثر کووید-19 در چین جان خود را از دست می دهند، که تضاد چشمگیری را با داده های رسمی پکن در مورد شیوع فعلی این کشور ارائه می دهد.

کمیسیون ملی بهداشت به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد نگرانی های مطرح شده توسط کادر پزشکی در این مقاله پاسخ نداد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین روز یکشنبه اعلام کرد که چین طی شش روز منتهی به یکشنبه هیچ مورد مرگ ناشی از کووید را در سرزمین اصلی حتی با وجود افزایش تقاضا برای کوره‌سوزی‌ها گزارش نکرده است.

چین تعریف خود را برای طبقه بندی مرگ و میرها به عنوان مرتبط با کووید محدود کرده است و تنها مواردی را که شامل ذات الریه یا نارسایی تنفسی ناشی از کووید هستند را حساب می کند و این موضوع باعث ایجاد نگرانی در میان کارشناسان بهداشت جهانی شده است.

ژوتارد بوررو گفت: "این پزشکی نیست، سیاست است، اگر آنها اکنون با بیماری می میرند به دلیل کووید است. نرخ مرگ و میر اکنون اعداد سیاسی است، نه پزشکی."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها