دوست ترامپ،رئیس کنگره می شود؟

بنابر گمانه زنی ها در صورت پیروزی جمهوری خواهان،کوین مک کارتی از دوستان ترامپ،ریاست کنگره آمریکا را برعهده بگیرد.

دوست ترامپ،رئیس کنگره می شود؟

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

جمهوری خواهان در آستانه به دست گرفتن ریت مجلس نمایندگان ایالات متحده هستند که رقابت های فشرده ای برای آنها در انتخابات روز دوشنبه برگزار شد.

این حزب به دلیل تورم بالا و نارضایتی از دولت بایدن انتظار پیروزی قاطع در کنگره را داشت. اما به طور غیرمنتظره ای از دموکرات ها که از سال 2019 مجلس نمایندگان را کنترل می کنند، حمایت قوی وجود داشت.

حتی اگر جمهوری خواهان ادعای پیروزی در مجلس نمایندگان را داشته باشند، به احتمال زیاد آنها ضعیف ترین اکثریت قرن بیست و یکم را خواهند داشت .

با گذشت نزدیک به یک هفته از انتخابات میان دوره ای، سه مسابقه انتخاباتی در کالیفرنیا و نیویورک، جمهوری خواهان را به 217 کرسی سوق داد، که یک کرسی از 218 کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت آرا است.

اگر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان پیروز شوند، مک کارتی در زمان تشکیل کنگره جدید در ژانویه با رای رسمی برای انتخاب رئیس جدید مجلس مواجه خواهد شد.

دونالد ترامپ از مک کارتی به عنوان سخنران حمایت می کند، اما حتی حمایت او نیز تضمینی نیست. گروه محافظه‌کار آزادی که معمولاً با ترامپ همسو می‌شوند، قبل از اینکه مک کارتی از او حمایت کنند، خواستار امتیازاتی هستند. آنها فهرست بلندبالایی از درخواست‌ها دارند - از سمت‌های اصلی در کمیته‌های مجلس نمایندگان گرفته تا تضمین‌هایی که می‌توانند در شکل‌دهی به قانون نقش داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها