کشاورزان هم به اعتراضات سراسری پیوستند

کشاورزان در اعتراض به سیاست های دولت و خشکسالی شدید،به اعتراضات سراسری پیوستند.

کشاورزان هم به اعتراضات سراسری پیوستند

به گزارش مستقل آنلاین،رویترز نوشت:

مقامات اعلام کردند که درگیری‌ها در تظاهرات روز شنبه علیه ساخت یک مخزن بزرگ آب برای آبیاری مزارع در غرب فرانسه باعث زخمی شدن تعداد زیادی پلیس شد.

 بدترین خشکسالی تاریخ فرانسه در تابستان امسال Tحث بر سر منابع آبی در بزرگترین بخش کشاورزی اتحادیه اروپا را تشدید کرده است.  مخازن مصنوعی توسط برخی از کشاورزان به عنوان راهی برای استفاده بهینه از آب مورد حمایت قرار گرفته اند، اما منتقدان آن را به نفع مزارع بزرگ مورد انتقاد قرار داده اند.

چندین هزار مخالف،از ممنوعیت تظاهرات در مخزن برنامه ریزی شده در منطقه روستایی سنت سولین سرپیچی کردند. اما با این حال تلویزیون فرانسه تصاویر معترضان را نشان داد که در سراسر مزارع به سمت منطقه ساخت و ساز محصور شده حرکت می کنند و با گازاشک آور دفع می شوند.

 بخشدار محلی در بیانیه ای گفت که در میان پلیس هایی که با آتش و کوکتل مولوتف توسط برخی از معترضان مورد حمله قرارگرفتند، 61 زخمی، از جمله حال 22 نفر وخیم است.

 مارک فسنو، وزیر کشاورزی فرانسه، در توییتر خشونت علیه پلیس را محکوم کرد و از معترضان به دلیل "قصد جلوگیری از پروژه ای که طی سال ها به صورت محلی توسعه یافته است" انتقاد کرد.

مقامات حزب سبز که به تظاهرات پیوستند، حضور بیش از حد امنیتی 1500 پلیس را مقصر دانستند.

 ساندرین روسو، قانونگذار این کشور در توییتی نوشت: «همه اینها برای محافظت از آب در بحبوحه خشکسالی شدید است.»

 بخشدار این منطقه گفت که چهار معترض مجروح و شش نفر دستگیر شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها