تا آبان ماه دبیرستان‌ها غیرحضوری هستند

با اعلام جدید آموزش و پرورش،دبیرستان ها از آبان‌ می‌توانند بازگشایی شوند و دانش آموزان به مدرسه بروند.

به گزارش‌ مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

در هنگ کنگ، محدودیت های سختگیرانه COVID-19 مدت هاست که زندگی را برای دانش آموزان مدارس بسیار سخت کرده است.  اکنون، یک قانون جدید که مستلزم سطوح بالاتر واکسیناسیون است، می‌تواند از سرگیری کلاس‌های حضوری را محقق کند.

 معلمان و صاحبان کسب و کار هشدار می دهند که تاخیر بیشتر در زندگی عادی مدرسه احتمالاً مشکلات سلامت روانی جوانان راتشدید می کند و همچنین به افراد بیشتر دلیلی برای ترک شهر می دهد و وضعیت آن را به عنوان مرکز مالی آسیا تضعیف می کند.

 رابرت کوینلیوان، رئیس دانشگاهی در هنگ کنگ گفت: "ابهام زیادی در مورد لغو شدن کلاس ها وجود دارد، آیا بچه ها می توانند به مدرسه بروند؟ بلاتکلیفی مدرسه قطعا به رانده شدن مردم کمک می کند و جذب مردم به هنگ کنگ را دشوار می کند." 

 بر اساس داده های دولت، حدود 30000 دانش آموز در سال تحصیلی گذشته از مدارس هنگ کنگ کناره گیری کرده اند و بیش از5000 معلم نیز استعفا داده اند.

 بسیاری از آن‌ها بخشی از مهاجرانی هستند که با تلاش‌های پکن برای اعمال کنترل بیشتر بر شهر آغاز شده است و محدودیت‌هایکووید به آن دامن زده است.  حدود 113000 ساکن در نیمه اول سال 2022 مستعمره سابق بریتانیا را ترک کردند. این تعداد شاملمهاجران سابق و خانواده های محلی می شود که بسیاری از آنها از طرح های ویزا ارائه شده توسط بریتانیا، کانادا و استرالیا استفاده کرده اند.

 با هدف افزایش نرخ واکسیناسیون در شهر، مقامات این ماه مقرر کردند که پس از 1 نوامبر، مدارس متوسطه تنها در صورتی می توانندکلاس های حضوری تمام روز را برگزار کنند که 90 درصد دانش آموزان سه بار واکسن کووید داشته باشند.

 مدارسی که برنامه‌های درسی در خارج از کشور ارائه می‌دهند به‌طور سنتی برای متخصصان مهاجر سابق که هنگ‌کنگ برای شهرتخود به‌عنوان مرکز مالی و تجارت جهانی نزدیک به چین به آن‌ها تکیه می‌کند، جذابیت زیادی داشته است. این شهر با 7.3 میلیون نفرجمعیت، بیش از 70 مدرسه بین المللی دارد. 

لئو، 27 ساله، معلم سابق دبیرستان، گفت: دانش آموزان هنگ کنگ که در دو سال و نیم گذشته بسیاری از یادگیری های خود را بهصورت آنلاین انجام داده اند، احساس شکست می کنند و "احساس عذاب" در مدارس وجود دارد.  او در ماه ژوئیه کار خود را ترک کرد،زیرا از محدودیت های اعمال شده توسط شهر از اتخاذ استراتژی کووید-صفر چین که به دنبال مهار همه شیوع هاست، خسته شده بود.

 لئو با درخواست این که فقط از نام کوچکش استفاده شود، افزود: «تغییر مداوم بین کلاس‌های حضوری و آنلاین واقعاً بر اراده آنهابرای یادگیری تأثیر گذاشته است.»او اکنون در خارج از کشور به عنوان مهماندار هواپیما کار می کند.

 اگرچه قوانین هر مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است، قوانین دیگری که بر دانش آموزان تحمیل می شود شامل الزام کلاس هایشنای کامل (که در آن ماسک استفاده نمی شود) برای قرنطینه در صورت ابتلای یکی از کودکان و ممنوعیت غذا خوردن در محوطهمدرسه برای بچه هایی که کلاس های حضوری نیم روزه دارند. 

 محدودیت‌های چندگانه برخلاف تلاش‌های جهانی برای «زندگی با ویروس» است.  دانش آموزان مدارس هنگ کنگ نیز نسبت بهسرزمین اصلی چین که برخی از قرنطینه های شدید را تحمیل کرده است اما دوره های طولانی بدون کووید را نیز داشته است، مجبوربوده اند با دوره های بسیار طولانی تری از اختلالات مدرسه کنار بیایند.

 مربیان و کارشناسان پزشکی گفتند که محدودیت ها به طور قطع بر سلامت روان تأثیر می گذارد.

 بر اساس مطالعه نوامبر توسط فدراسیون گروه های جوانان این شهر، بیش از نیمی از حدود 3600 دانش آموز دبیرستانی هنگ کنگعلائم افسردگی را نشان دادند.

 اداره آموزش هنگ کنگ اعلام کرد اقدامات COVID در مدارس برای محافظت از سلامت دانش آموزان وجود دارد.  این نهاد اضافه کردکه در صورت لزوم قوانین را بدون ارائه جزئیات بیشتر به روز می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها