مردم به دلیل گرانی و تورم کشته می شوند

با افزایش تورم و گرانی قیمت مواد غذایی،مردم در نقاط مختلف کشور کشته می شوند.

مردم به دلیل گرانی و تورم کشته می شوند

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

 دفتر آمار روز شنبه اعلام کرد که تورم قیمت مصرف کننده در پاکستان در ماه مارس به رکورد 35.37 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است، و حداقل 16 نفر در ازدحام جمعیت در صف برای کمک های غذایی کشته شده اند.

 این دفتر گفت که نرخ تورم مارس از 31.5 درصد در فوریه فراتر رفت، زیرا قیمت مواد غذایی، نوشیدنی و حمل و نقل نسبت به مدت مشابه سال قبل تا 50 درصد افزایش یافت.

هزاران نفر در مراکز توزیع آرد که در سرتاسر کشور راه اندازی شده اند جمع شده اند، برخی از آنها به عنوان بخشی از یک برنامه تحت حمایت دولت برای کاهش تاثیر تورم هستند.

پلیس و مقامات گفته اند که در روزهای اخیر دست کم 16 نفر از جمله پنج زن و سه کودک در ازدحام جمعیت در چنین مراکزی کشته شده اند.  بر اساس اسناد رسمی، هزاران کیسه آرد نیز از کامیون ها و مراکز توزیع به غنیمت گرفته شده است.

 سخنگوی اداره آمار گفت که نرخ تورم بالاترین افزایش ثبت شده توسط این اداره نسبت به سال گذشته از زمان شروع ثبت آمار ماهانه در دهه 1970 است. او گفت: «این بالاترین تورمی است که در داده‌های ما ثبت شده است.

به گفته این دفتر، شاخص قیمت مصرف کننده در مارس 3.72 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

 به گفته این موسسه، قیمت های بالاتر مواد غذایی، روغن پخت و پز و برق باعث افزایش این شاخص شده است.

تورم سالانه مواد غذایی در ماه مارس برای مناطق شهری و روستایی به ترتیب 47.1 درصد و 50.2 درصد بوده است.  تورم اصلی که غذا و انرژی را از بین می برد، در مناطق شهری 18.6 درصد و در مناطق روستایی 23.1 درصد بود.

 این کشور آسیای جنوبی ماه ها در آشفتگی اقتصادی با بحران حاد تراز پرداخت ها به سر می برد در حالی که مذاکرات با صندوق بین المللی پول برای تامین بودجه 1.1 میلیارد دلاری به عنوان بخشی از کمک مالی 6.5 میلیارد دلاری توافق شده در سال 2019 هنوز به ثمر نرسیده است.

ذخایر ارزی پاکستان به سختی چهار هفته واردات را پوشش می دهد.

گزارش چشم انداز اقتصادی ماهانه که توسط وزارت دارایی در روز جمعه منتشر شد، پیش بینی کرد که تورم همچنان بالا خواهد ماند.

در این گزارش اصطکاک‌های بازار ناشی از شکاف‌های تقاضا و عرضه نسبی اقلام ضروری، کاهش نرخ ارز و تعدیل اخیر قیمت سوخت به سمت بالا به عنوان دلایل افزایش انتظارات تورمی ذکر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها