آغاز مجدد اعتراضات سراسری به تورم و گرانی

روز گذشته مردم در پایتخت برای اعتراض به تورم و گرانی مسکن،به خیابان ها آمدند.

آغاز مجدد اعتراضات سراسری به تورم و گرانی

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به افزایش اجاره بها و قیمت مسکن در خیابان‌های لیسبون و دیگر شهرهای سراسر پرتغال به دلیل  اینکه تورم بالا، امرار معاش را برای مردم سخت‌تر می‌کند، تظاهرات کردند.

ریتا سیلوا، از گروه مسکن هابیتا، در تظاهرات لیسبون گفت: امروز یک بحران بزرگ مسکن وجود دارد. "این یک اورژانس اجتماعی است."

پرتغال یکی از فقیرترین کشورهای اروپای غربی است و داده های دولتی نشان می دهد که بیش از 50 درصد کارگران در سال گذشته کمتر از 1000 یورو (1084 دلار) در ماه درآمد داشتند. حداقل دستمزد ماهانه 760 یورو است.

ارقام Confidencial Imobiliario که داده‌های مربوط به مسکن را جمع‌آوری می‌کند، نشان می‌دهد که اجاره‌ها در لیسبون، یک نقطه توریستی، از سال 2015  تا کنون 65 درصد افزایش یافته است و قیمت‌های فروش در آن دوره 137 درصد افزایش یافته است. به گفته یکی دیگر از شرکت‌های اطلاعات املاک و مستغلات، کاسافری، تنها در سال گذشته، اجاره‌بها 37 درصد افزایش یافته است، که این رقم بیشتر از بارسلون یا پاریس شده و وضعیت به ویژه برای جوانان سخت است.

طبق بررسی پورتال مسکن Imovirtual، متوسط ​​اجاره یک آپارتمان یک خوابه در لیسبون حدود 1350 یورو است.

دولت سوسیالیست ماه گذشته بسته مسکنی را اعلام کرد که در کنار سایر اقدامات، به طرح بحث برانگیز "ویزای طلایی" پایان داد و مجوزهای جدید برای املاک Airbnb را ممنوع کرد، اما منتقدان می گویند که این بسته برای کاهش قیمت ها در کوتاه مدت کافی نیست.

در این تظاهرات که توسط جنبش «خانه برای زندگی» و سایر گروه‌ها سازماندهی شد، دیوگو گوئرا تصویرگر 35 ساله گفت که هر روز داستان‌هایی درباره افرادی می‌شنود که برای دسترسی به مسکن تلاش می‌کنند.

او گفت: «افرادی که کار می کنند و بی خانمان هستند، مردم را بیرون می کنند زیرا خانه آنها به اقامتگاه کوتاه مدت (برای گردشگران) تبدیل می شود.»

بر اساس مطالعه ای که توسط کارگزاران بیمه CIA Landlords انجام شد، دستمزدهای پایین و اجاره های بالا، لیسبون را به سومین شهر کم دوام جهان برای زندگی تبدیل کرده است. نرخ تورم 8.2 درصدی فعلی پرتغال این مشکل را تشدید کرده است.

Nuncio Renzi، یکی از مدیران فروش ایتالیایی که در پایتخت زندگی می کند، گفت: "با حقوق من که بالاتر از میانگین حقوق در لیسبون است، من نمی توانم یک آپارتمان اجاره کنم زیرا بسیار گران است."

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها