زاهدی وفا؛

فروش محصولات شستا بیش از 20 درصد افزایش داشته است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر نتوانیم تولید خود را دانش بنیان کنیم، نه تنها بازار جدیدی را به دست نمیاوریم، بلکه بازارهای فعلی خود را نیز از دست می‌دهیم؛ از این رو تنها راه بقا برای نظام اقتصادی، دانش بنیان کردن تولید است.

فروش محصولات شستا بیش از 20 درصد افزایش داشته است

به گزارش شستا رسانه، محمد هادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش سراسری مدیران شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد؛ اظهار کرد: دست‌آوردهای فعلی با مطلوبمان فاصله زیادی دارد؛ بنابراین در گام دوم انقلاب باید شتابان به سوی احقاق اهداف خود گام برداریم. تولید دانش بنیان، اشتغال‌زایی با تکیه بر شعار تولید دانش بنیان راهکار اصلی این اهم بوده؛ بنابراین تمرکز خود را باید بر دانش بنیان کردن محصولات قرار دهیم. 

وی در تشریح اهمیت دانش بنیان کردن تولید، بیان کرد: اگر نتوانیم تولید خود را دانش بنیان کنیم، نه تنها بازار جدیدی را به دست نمیاوریم، بلکه بازارهای فعلی خود را نیز از دست می‌دهیم؛ از این رو تنها راه بقا برای نظام اقتصادی، دانش بنیان کردن تولید است؛  باید بتوانیم به سرعت فاصله سطح فناوری خود را با مرز جهانی کوتاه کنیم، اگر به این مطلوب برسیم به طور حتم توانایی حفظ بازارهای جهانی را خواهیم داشت. 

زاهدی وفا تصریح کرد: متاسفانه در دهه های گذشته رشد اقتصادی و سرمایه گذاری خوبی نداشتیم، از طرفی نرخ تورم و عدم اشتغال نیز افزایش داشته که این مسائل به خودی خود چالش های جدی را به وجود آورده است اما تمامی این مشکلات را می توان با سیاست واحد یعنی رشد تولید و دانش بنیان کردن آن ، حل و رفع کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بٌعد اقتصادی سیاست گذاری و در راستای تکالیف اجتماعی گام بر می‌داریم، بیان کرد: زیرمجموعه های وزارت کار باید با اصول و موازین اقتصادی و مدیریتی رفتار کرده و در کنار این موضوع اقدام‌های اجتماعی را نیز دنبال کنند.

وی افزود: رشد شرکت های شستا باید بر اساس هدف گذاری های کمی باشد؛ علاوه بر این موضوع باید به طور ماهانه آمار مربوط به آنها را مورد بررسی قرار بدهیم کما اینکه چندی پیش از مدیرعامل شستا درخواست ارائه گزارشی از برنامه ماهانه رشد، تولید و سرمایه گذاری داشته‌ام.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها