در بازدید از شرکت لوازم خانگی پارس مطرح شد:

شکستن رکورد تولید و راه اندازی شیفت دوم از دستاوردهای شرکت لوازم خانگی پارس

محسن محمدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع تامین در بازدید از شرکت لوازم خانگی پارس گفت: شرکت پارس با توانست با فعال‌سازی شیفت دوم خود، رکورد تولید روزانه شرکت را پس از ۲۰ سال بشکند.

شکستن رکورد تولید و راه اندازی شیفت دوم از دستاوردهای شرکت لوازم خانگی پارس

به گزارش روابط عمومی هلدینگ صنایع عمومی تامین: محسن محمدی با اشاره به اهمیت مسئله تولید داخل گفت: تولید داخلی که مسئله بسیار حیاتی و ضروری است، منتج به تقویت اقتصاد ملی می‌شود و بسیاری از کشورهای دنیا به سمت تولید داخل با نگاه صادراتی پیش رفتند.

مدیرعامل صنایع عمومی تامین، با تاکید بر نگاه تیزبینانه رهبری در حوزه تو لید داخلی افزود: گام اول برای استقلال اقتصادی و توسعه اقتصادی هر کشور نگاه راهبردی به تولید است. 

وی افزود: شرکت لوازم خانگی پارس توانست در این مدت ضمن افزایش تیراژ تولید، کیفیت محصولات خود را نیزر ارتقا دهد.

 تولید ۲۴۰ هزار انواع دستگاه یخچال در سال آینده با رشد ۱۰۰درصدی تولید

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع تامین، نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید داخلی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: بدون حمایت رهبری، خروج صنعت لوازم خانگی از وضعیت نابودی و فلج کننده خارج نمی‌شد و شرایط این صنعت با نگاه و حمایت رهبری بهبود پیدا کرد.

محمدی از برنامه‌های توسعه‌ای و افزایش تنوع سبد محصولات در شرکت لوازم خانگی پارس و تحقق شعار جهش تولید خبرداد و افزود: این شرکت توانست پس از ۲۰ سال با راه اندازی شیفت دوم تولید خود رکورد تولید روزانه شرکت را بشکند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات لازم جهت راه اندازی شیفت سوم و افزایش ۱۰۰ درصدی میزان تولید شرکت به ۲۴۰هزار دستگاه در سال صورت گرفته است. مدیرعامل صنایع عمومی تامین با تاکید بر سیاست‌های کلان دولت سیزدهم و شستا در حوزه خودکفایی و نهضت بومی سازی به استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشجویان ممتاز اشاره کرد و افزود: ما تلاش داریم بخشی از مواد اولیه موردنیاز خود را با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در داخل کشور تولید کنیم تا ضمن قطع وابستگی‌ها از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری نماییم.

محمدی نگاه صادرات محور به تولید را مهم برشمرد و گفت: ما باید تلاش کنیم تا ضمن تامین نیاز داخلی، بدنبال ورود به بازارهای منطقه و بین‌المللی باشیم و البته این مسیر با افزایش کیفیت و استانداردهای محصولات محقق می‌شود.

 وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلان و کلیدی دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجموعه شستا با رویکرد تحقق جهش تولید، اشتغالزایی و توسعه شرکت‌ها با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار را در دستور کار خود قرارداده است.

 کمبود نقدینگی و ضعف قوانین کسب و کار مانع اصلی تولید

محمدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور برای رفع موانع تولید، کمبود نقدینگی و ضعف قوانین کسب و کار را از این موانع برشمرد و افزود: برای رفع مشکل نقدینگی بان‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید در این حوزه با تولیدکنندگان همکاری بیشتری داشته و سود‌های کمتری از واحدذهای تولیدی دریافت کنند. 

مدیرعامل صنایع عمومی تامین با اشاره به مشکلات و موانع تولید گفت: مشکلات بسیار زیادی در مسیر تولید قرار دارد از جمله ضعف قوانین، وجود موانع کسب و کار که بیشتر ریشه در قوانین و بروکراسی کشور دارد از این رو نگاه دولت و شخص رئیس جمهور و رهبر انقلاب به این سمت است که بتوانیم رفع موانع تولید و کسب و کار ر‌ا به عنوان یک الویت در دستور کار قرار دهیم و بانکها باید در این زمینه همکاری بیشتری کنند و سود بانکی همواره بیشتر از تولید بوده که بیشترین آسیب را متوجه سر مایه گذاری در کشور می کند.

وی افزود: وقتی سود بانکی بیشتر از تولید باشد تمایل برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید کم رنگ می شود، نقدینگی لازم برای تجهیز، نوسازی شرکت‌ها، نوسازی دستگاه‌ها و ورود فناوری و همواره بخشی از مشکلاتی است که در مسیر توسعه و رشد تولید قرار دارد که با همکاری مناسب بانک ها می تواند در تسهیل رفع موانع موثر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها