در منطقه ای به وسعت 7هزار مترمربع انجام شد؛

افتتاح نخستین سردخانه ۱۰هزار تنی در منطقه کهریزک استان تهران

نخستین مجموعه سردخانه ای ۱۰هزار تنی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در منطقه کهریزک استان تهران افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین سردخانه ۱۰هزار تنی در منطقه کهریزک استان تهران

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این مجموعه سردخانه ای به مساحت ۷هزار مترمربع شامل ۱۰ انبار ۷۰۰ متری است که در گام نخست بدون هیچ سرمایه گذاری مالی در این ابعاد توسط شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب تهران افتتاح شده است و قرار است در گام های بعدی به بیش از ۱۵هزار مترمربع فضای سردخانه ای ارتقا یابد.

افتتاح مجموعه سردخانه غرب تهران که برای نخستین بار و با هدف نگهداری کالاهای اساسی سردخانه ای (گوشت و مرغ) در دمای منفی صفر درجه طراحی شده، نه تنها هیچ هزینه ای برای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نداشته است، بلکه درآمدزایی بیشتری را برای مجموعه گمرک و شرکت انبارهای عمومی به همراه خواهد آورد و سبب می شود تا از این پس به‌عنوان یک منطقه ممتاز در حوزه سردخانه ای استان تهران نقش آفرینی کند.

بر اساس توافق صورت گرفته بین گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و شرکت پارس نیاکان آریا، قرار است تا شرکت انبارهای عمومی غرب تهران به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا از گمرک اقدام کند.

استفاده از این سردخانه، علاوه بر کاهش هزینه انبارش کالا و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده برای مشتریان و صاحبان کالا، امکان کنترل و نظارت بیشتر گمرک بر کالاهای انباری را نیز فراهم می کند.

مهدی ذوقی، سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در همین رابطه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و بسترهای مناسب موجود در این سردخانه، گفت: این سردخانه به‌عنوان اولین سردخانه زیر صفر استاندارد برای نگهداری کالاهای فاسدشدنی نظیر گوشت و مرغ، ظرفیت مطلوبی را برای مشارکت شرکت انبارهای عمومی در نگهداری کالا در استان تهران فراهم می کند و با تحقق درآمدزایی بیشتر برای مجموعه گمرک و شرکت انبارهای عمومی، موجب رفاه حال بیشتر صاحبان کالا و تسهیل امور مربوط به انبارش کالا، کاهش هزینه و همچنین افزایش نظارت و شفافیت می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها