تحریم‌های آمریکا علیه ما دیوانگی است

ولادیمیر پوتین،تحریم های آمریکا علیه مسکو را دیوانگی و بی‌پروا خواند.

تحریم‌های آمریکا علیه ما دیوانگی است

به گزارش مستقل آنلاین،سی‌ان‌ان نوشت:

سی‌ان‌ان) ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ به انتقاد از کشورهای غربی پرداخت و پایان «عصر جهان تک قطبی» را اعلام کرد.

 پوتین گفت: "وقتی آنها در جنگ سرد پیروز شدند، ایالات متحده خود را نمایندگان خود خدا بر روی زمین اعلام کرد، افرادی که هیچ مسئولیتی ندارند - فقط منافع. آنها این منافع را مقدس اعلام کردند. اکنون ترافیک یک طرفه است که جهان را بی ثبات می کند."  

 این سخنرانی بسیار پرحاشیه به دلیل یک حمله سایبری "عظیم" بیش از 90 دقیقه به تعویق افتاد.  دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس تلفنی بداهه به خبرنگاران گفت که این سخنرانی به دلیل حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) به سیستم‌های کنفرانس به تعویق افتاد.

 هنوز مشخص نیست چه کسی پشت این حمله بوده است.  ارتش فناوری اطلاعات اوکراین اوایل این هفته در کانال تلگرام خود اعلام کرد که انجمن سنت پترزبورگ را هدف قرار داده.

 سخنرانی پوتین در کنفرانس سالانه، یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌های او از زمانی که تقریباً چهار ماه پیش دستور حمله به اوکراین را صادر کرد، به‌عنوان فرصتی برای جهان تلقی شد تا بینش‌هایی درباره تفکرات او پیدا کند.

 هنگامی که رئیس جمهور روسیه در شهر غربی روسیه روی صحنه رفت، وقت خود را تلف نکرد و مستقیماً وارد حمله به ایالات متحده و متحدانش شد.

 او گفت: "آنها در گذشته به تنهایی تحت توهمات خود زندگی می کنند ... آنها فکر می کنند که ... آنها پیروز شده اند و سپس همه چیز دیگر مستعمره است، یک حیاط خلوت. و مردمی که در آنجا زندگی می کنند شهروندان درجه دو هستند."  وی افزود که "عملیات ویژه" روسیه - عبارتی که دولت روسیه برای توصیف جنگ خود علیه اوکراین به کار می برد - تبدیل به " نجاتی برای غرب شده است تا همه مشکلات را به گردن روسیه بیاندازد."

 پوتین پس از متهم کردن کشورهای غربی به مقصر دانستن مشکلات خود به گردن روسیه، تلاش کرد تا مقصر افزایش قیمت مواد غذایی را به گردن "دولت ایالات متحده و بوروکراسی یورو" بیندازد.

 اوکراین یکی از تولیدکنندگان عمده مواد غذایی است، اما تهاجم روسیه بر کل زنجیره تولید و عرضه آن تأثیر گذاشته است.  سازمان ملل متحد گفته است که جنگ تأثیر مخربی بر عرضه و قیمت ها داشته است و هشدار داده است که می تواند تا 49 میلیون نفر دیگر را به قحطی یا شرایطی شبیه قحطی بکشاند.

 اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته گفت که غذا به بخشی از "زرادخانه وحشت" کرملین تبدیل شده است.

 مقامات اوکراینی روسیه را به سرقت غلات اوکراینی متهم کرده اند، اتهاماتی که به نظر می رسد با تصاویر ماهواره ای که نشان می دهد کشتی های روسی با غلات اوکراینی بارگیری شده اند، تایید شده است.  علاوه بر این، روسیه دسترسی دریایی به بنادر دریای سیاه را که در اختیار اوکراین است مسدود می‌کند، به این معنی که حتی غلاتی که هنوز تحت کنترل اوکراین است را نمی‌توان به بسیاری از کشورهایی که به آن متکی هستند صادر کرد.

 رهبر باسابقه روسیه همچنین غرب را به تلاش برای آسیب رساندن به اقتصاد روسیه سرزنش کرد و تحریم های مسکو را "دیوانه" و "بی پروا" خواند.

 وی افزود: "نیت آنها برای درهم شکستن اقتصاد روسیه از طریق شکستن زنجیره های لجستیکی، مسدود کردن دارایی های ملی و حمله به استانداردهای زندگی واضح است، اما آنها موفق نبودند و تجار روسی با هم جمع شده اند و با پشتکار، وجدان کاری و گام به گام کار می کنند، ما در حال عادی سازی وضعیت اقتصادی هستیم."

 رئیس‌جمهور روسیه مدت‌هاست که تصمیم خود برای آغاز حمله به اوکراین را پاسخی به روابط دیپلماتیک و امنیتی رو به رشد کیف با غرب می‌داند. هفته گذشته، او اشاره کرد که هدفش در اوکراین، بازگرداندن روسیه به عنوان یک قدرت امپریالیستی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها