هشدار زلنسکی:

جهان آماده حمله اتمی روسیه و پایان تاریخ باشد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، گفت همه کشورهای جهان باید برای احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در جنگ با اوکراین آماده شوند.

جهان آماده حمله اتمی روسیه و پایان تاریخ باشد

زلنسکی در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان افزوده: «از آنجا که پوتین برای جان مردم اوکراین ارزشی قائل نیست ممکن است از سلاح‌های اتمی یا شیمیایی استفاده کند. ممکن است این اطلاعات واقعی نباشد، اما این امکان وجود دارد که حقیقت داشته باشد. ما نباید بترسیم اما باید آماده باشیم.»

او همچنین گفت که از ابتدای جنگ با روسیه تاکنون حدود دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نیروی اوکراینی کشته و حدود ۱۰ هزار سرباز اوکراینی نیز مجروح شده‌اند و سخت بتوان گفت که چند نفر آنها زنده می‌مانند.

رئیس‌جمهوری اوکراین این آمار را با تلفات نیروهای روسی مقایسه کرد و مدعی شد که ۱۹ تا ۲۰ هزار سرباز روسی نیز در جریان این جنگ کشته شده‌اند. برآورد کشورهای غربی حاکی از آن است که تلفات روسیه در این جنگ چند هزار نفر بوده است. اما طبق آخرین آماری که مسکو منتشر کرده است، حدود هزار و ۳۵۰ سرباز روسی کشته شده‌اند.

در این مصاحبه زلنسکی در مورد غرق شدن یک کشتی روسی، تلفاتی که ارتشش متحمل شده است و عواقب عاطفی جنگ بر او و مردمش صحبت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها