بحران اقتصادی در انتظار جهان؛رکود شدید در انتظار کشور

بر اساس پیش بینی‌ها طی چند ماه آینده اقتصاد جهان با بحران تورم و آمریکا با رکود مواجه خواهد شد.

بحران اقتصادی در انتظار جهان؛رکود شدید در انتظار کشور

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

اقتصاددانان BofA Securities احتمال 40 درصدی را برای رکود اقتصادی ایالات متحده در سال آینده می بینند و معتقدند در سال آینده میلادی تورم همچنان بالاست.

 آنها انتظار دارند که رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده تا نیمه دوم سال آینده تقریباً به صفر برسد «زیرا تأثیر تأخیر شرایط مالی سخت‌تر اقتصاد را با چالش مواجه می‌کند» این تحلیل در حالی صورت می‌گیرد که آنها بازگشت «متوسط» در رشد اقتصادی را در سال 2024 را انتظار دارند.

 اتان هریس، اقتصاددان جهانی در BofaS نوشت: "بدترین ترس ما در مورد فدرال رزرو تایید شده است: آنها بسیار عقب تر از منحنی قرار گرفتند و اکنون در حال انجام یک بازی خطرناک برای جبران هستند."  

 آنها خطر رکود اقتصادی در سال جاری را پایین می بینند.

 فدرال رزرو روز چهارشنبه بزرگترین افزایش نرخ بهره خود را در بیش از ربع قرن اخیر برای جلوگیری از افزایش تورم تصویب کرد.  این اقدام نرخ هدف وجوه فدرال را به میزان سه چهارم درصد افزایش داد و به دامنه ای بین 1.5 تا 1.75 درصد رساند. 

 همچنین، اقتصاددانان BofA Global پیش‌بینی رشد جهانی خود را با استناد به تورم، جنگ در اوکراین و قرنطینه‌های مرتبط با کووید در چین کاهش دادند.

 آنها اکنون رشد اقتصادی جهانی 3.2 درصد را انتظار دارند. و همچنین رشد 4.3 درصدی جهانی را تا سال 2022 پیش بینی کرده اند.

 آنها در صورت ادامه قرنطینه های شدید در چین، خطرات بیشتری را برای رشد سال 2022 و اگر اقتصاد ایالات متحده وارد رکود شود، در سال 2023 مشاهده می کنند.

 اقتصاددانان نوشتند که افزایش قیمت انرژی در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین "در حال حاضر تورم را در سراسر جهان افزایش داده است که به نوبه خود بانک های مرکزی را مجبور به اتخاذ یک موضع جنگ طلبانه تر کرده است."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها