چرا پس از واریز یارانه کل موجودی حساب بلوکه می شود؟

مسدود شدن کل موجودی کارت یا حساب، پس از واریز یارانه‌ها صحت ندارد. تنها مبلغ یارانه در حساب بلوکه شده و برداشت باقی مبالغ بلامانع است.

حجم ویدیو: 2.60M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56

صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت:

مسدود شدن کارت‌ها و حساب‌های بانکی افراد پس از دریافت یارانه جدید صحت ندارد.

مبالغ قبلی که در کارت افراد وجود داشته، قابل برداشت است و فقط امکان برداشت از یارانه‌ای که به حساب‌ها واریز شده وجود ندارد.

اگر فردی مدعی است که چنین مشکلی وجود دارد، می‌تواند به بانک مرکزی یا سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کند تا مشکل برطرف شود و هیچ منعی روی پول شخصی افراد نیست.

یارانه‌ها نیز تا زمانی که اطلاعیه مرتبط با آن صادر نشود، قابل برداشت نخواهد بود

امروز یکی از روزنامه از یک مورد عجیب پس از واریز یارانه کمک معیشتی خبر داده بود: مسدود شدن کل موجودی کارت! 

با اعلام رئیس جمهور در دو شب قبل، سرانجام آغاز تدریجی «طرح هدفمندسازی یارانه کالاهای اساسی» یا همان جایگزینی ارز ۴۲۰۰ با یارانه کلید خورد. با این حال ابهامات و سوالات متعددی درباره جزئیات این طرح برای مردم به وجود آمد.

برخی مخاطبان از این گلایه کرده اند که پس از واریز یارانه کمک معیشتی به حساب آنان با مسدود شدن کل موجودی کارت خود و نه صرفاً یارانه واریز شده روبه رو شده‌اند. در این زمینه هنوز توضیحی از سوی بانک مرکزی یا بانک های عامل داده نشده است.

بانک مرکزی این خبر را تکذیب کرد و گفت: پس از واریز یارانه کمک‌معیشتی فقط رقم یارانه در حساب سرپرست خانوارد مسدود است و بقیه موجودی حساب وی، به هیچ عنوان مسدود نیست.

طبق اعلام سازمان ‎هدفمندی یارانه‌ها، مبالغ یارانه جدید برای دو ماه به‌ صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و زمان برداشت آن (فقط یارانه واریزی) تا اعلام رسمی دولت در حساب مردم غیر قابل برداشت خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها