تاج صدر نشینی شیلی در تولید فلز سرخ در معرض خطر

با کاهش تولید مس شیلی طی ژانویه 2022 میلادی تاج صدر نشینی این کشور در تولید فلز سرخ در معرض خطر قرار گرفت.

تاج صدر نشینی شیلی در تولید فلز سرخ در معرض خطر

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت ماینینگ میزان تولید مس شیلی طی ژانویه سال جاری با افت 7.5 درصدی به 425هزار و 700 تن کاهش یافت که این رقم پایین ترین میزان تولید طی 11 سال اخیر گزارش شده است.

تولید پایین تر از حد انتظارمس در شیلی برخلاف سرمایه گذاری میلیاردها دلار در پروژه های جدید مس طی 18 سال گذشته موجب شده است تا تاج صدرنشینی تولید فلز سرخ این کشور در جهان در معرض خطر قرار گیرد.

کوچیلکو برخی از دلایل این امر را افت تولید کیفیت سنگ ها، کمبود آب و برخی مسائل مقطعی و کوتاه مدت عنوان کرده است.

پیش بینی می شود میزان تولید مس شیلی طی سال 2022 میلادی به پایین تر از میزان تولید سال 2004 میلادی برسد یعنی زمانی که تولید این محصول به کمتر از 5 میلیون و 400هزار تن رسیده بود و تقریبا معادل 37 درصد از تولید فلز سرخ جهان بود.

مسائل مربوط به تولید مس شیلی فقط سرمایه گذاری برای توسعه و اجرای پروژه های جدید نیست و بلکه باید این کشور روند پیر شدن دارایی های موجود را نیز مد نظر قرار دهد.

شیلی بزرگترین تولیدکننده مس جهان است که 5 میلیون و 600هزار تن از مجموع تولید 21 میلیون تن فلز سرخ معادن جهان طی سال2021 میلادی را به خود اختصاص داد و همچنان در رتبه نخست تولید این محصول قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها