طاهرزاده در جلسه استانداری سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

اقدامات پنجگانه ایمپاسکو در توسعه معدنی استان سیستان و بلوچستان

امیر علی طاهرزاده مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، اقدامات پنجگانه این شرکت در جهت توسعه معادن استان سیستان و بلوچستان را اعلام کرد.

اقدامات پنجگانه ایمپاسکو در توسعه معدنی استان سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، طاهرزاده در جلسه ای با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، داوود شهرکی معاون هماهنگی اقتصادی استاندار و ایرج حسن زاده سرپرست سازمان صمت استان تصریح کرد: انجام فعالیت های اکتشافی در حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربع در ۵ پهنه اکتشافی، برگزاری مزایده و انتخاب سرمایه گذار معدن مس-طلای جانجا و معدن طلای سیاه جنگل، بهره برداری از واحد آنتیموان سفیدابه و فعالیت های اکتشافی در معادن مرتبط آنتیموان در قالب راهبری و امضای تفاهمنامه با دانشگاه های استان به منظور استفاده از توانمندی در بخش های اموزشی و پژوهشی، محورهای اصلی فعالیت های ایمپاسکو در سیستان و بلوچستان محسوب می شود. 

وی با تاکید بر اینکه توسعه معادن مناطق کم برخوردار از اهداف اصلی این شرکت است، افزود: فعالیت های اکتشافی در پنج پهنه اکتشافی در ۲۱هزار کیلومتر مربع به اتمام رسیده و از مساحت فوق، ۳۵۰ کیلومتر مربع به عنوان تارگت اصلی انتخاب شده است.

فعالیت در ۱۱ پروانه اکتشافی

طاهرزاده همچنین گفت: در کنار این امر فعالیت اکتشافی در ۱۱ پروانه اکتشافی در این استان در حال انجام است.

به گفته مدیر عامل ایمپاسکو، فرایند انتخاب سرمایه گذار معدن مس- طلا جانجا انجام و قرارداد آن امضا و ابلاغ شده و در هفته اتی تحویل زمین انجام خواهد شد.

طاهرزاده اظهار داشت: برنامه احداث واحد فراوری طلا از سوی سرمایه گذار در محدوده سیاه جنگل در حال انجام است .

به گفته وی، شرکت راهبر، بهره برداری از واحد آنتیموان سفیدابه نیز برنامه توسعه واحد تولید پودر و شمش و انجام فعالیت های اکتشافی جهت تامین پایدار خوراک مورد نیاز را در دست اجرا دارد.

طاهرزاده همچنین به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاههای سیستان و بلوچستان و زابل در جهت انجام فعالیت های اموزشی و پژوهشی اشاره کرد .

قطار توسعه معادن

در این نشست ایرج حسن پور سرپرست سازمان صمت استان نیز با اشاره به اقدامات ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در سیستان و بلوچستان گفت: قطار توسعه معادن استان از سوی مجموعه ایمیدرو به حرکت درامده و این امر نوید بخش رشد اشتغال در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها