رمزارزها جایی مطمعن برای سرمایه گذاری نیستند!

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار کریپتو را دارید، این گفت‌وگو را از دست ندهید. مشاور مالی و سرمایه گذاری به سوالات شما درباره بازار رمزارزها پاسخ داده است.

رمزارزها جایی مطمعن برای سرمایه گذاری نیستند!

علی سعدوندی در گفتگو با خبر فوری بیان کرد: اگر با مکانیزم‌ها، روندها و افراد موثر در سطح بین المللی از جمله ماینینگ، و ولت‌ها در بازار کریپتو کارنسی‌ها آشنایی ندارید، تنها از میان ۱۰ کوین اولیه مطرح را خریداری کنید و فقط ۱۰ تا ۲۵ درصد از دارایی های‌تان را وارد بازار کنید.

وی افزود: در سال ۲۰۱۷ بیت کوین از ۲۰هزار دلار به ۳ هزار دلار کاهش یافت و سابقه تاریخی این مسئله نشانه ریسک‌های موجود در بازار رمزارز است‌.

سعدوندی بیان داشت: رمزارزها، بورس را از یک بحران سیاسی-اجتماعی نجات دادند زیرا بسیاری از افرادی که در بورس زیان کرده بودند توانستند با ورود به بازار رمزارزها سرمایه‌های از دست رفته خود را احیا کنند.

او ادامه داد: متاسفانه سرمایه‌گذاران همان روش هایی که در بورس متضررشان کرد را در بازار رمزارزها پیش گرفته‌اند، اما باید در نظر داشته باشند که اگر در این بازار ضرر کنند همه چیز را خواهند باخت، چرا که هیچ بازار دیگری نمی‌تواند این زیان را جبران کند و احتمال سقوط بازار رمزارزها در یک سال آینده وجود دارد.

سعدوندی اظهار داشت: بازار رمزارزها یتیم است، یعنی اگر بازار دچار بحران شود هیچ‌کس پاسخگو و راهنمای سرمایه داران نخواهد بود.

وی افزود: در بورس که متولیان خودشان عامل سقوط بودند بجای اینکه عذرخواهی کنند مرتبا هیاهو به پا کرده و سعی کردند از دولت، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی این خسارات را جبران کنند، اما به واسطه عدم وجود متولی در بازار رمزارزها اگر روزی ارزش بیت کوین به زیر ۱۰ هزار دلار برسد هیچ مرجعی برای جبران زیان های مالی هنگفت سرمایه گذاران وجود نخواهد داشت.

سعدوندی گفت: برای حفظ ارزش سرمایه باید متنوع‌سازی در سبد دارایی‌ها صورت گیرد، چیزی که خلاف شهود انسانی است چرا که ما بر اساس غرایز در بازاری که منفعت بالاتری دارد متمرکز می‌شویم.

وی تأکید کرد: اگر میخواهید ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهید، ۲۰٪  در سهام، ۲۰٪ در ارز و طلا، ۲۰٪ در بازار ملک، ۲۰٪ در رمزارزها و ۲۰٪ در اوراق و حساب‌های بانکی سرمایه گذاری کنید تا در پستی بلندی بازارها زیان‌های هنگفت را تجربه نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها