آمریکا علیه رمزارزها؛برنامه بایدن برای مقابله با بیت کوین

یک روز پس از آن که بحران مالی گروه املاک چینی بازار رمزارزها را هم تکان داد، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز با تایید اخبار غیررسمی روز‌های اخیر مبنی بر وضع تحریم‌های تازه علیه مبادله رمزارزها جو منفی حاکم بر بازار ارزهای رمزنگاری‌ شده را حفظ کرد.

آمریکا علیه رمزارزها؛برنامه بایدن برای مقابله با بیت کوین

قیمت هر بیت‌کوین، پرخریدارترین رمزارز جهان، در آغاز معاملات روز سه‌شنبه بازار رمزارزها تا ۳۴ هزار و ۵۹۷ یورو سقوط کرد. این در حالی بود که بهای هر بیت‌کوین در ابتدای داد و ستدهای روز دوشنبه ۴۰ هزار و ۲۸۸ یورو بود. هر چند قیمت هر بیت‌کوین تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا ۳۶ هزار و ۶۷۶ یورو افزایش یافت ولی همچنان در پایین‌ترین حد از ۷ اوت گذشته یعنی ۴۵ روز گذشته قرار دارد.

در همین حال، قیمت اتریوم، دومین رمزارز پرخریدار جهان نیز از دو هزار و ۸۳۷ یورو در آغاز معاملات روز دوشنبه به دو هزار و ۴۴۷ یورو در ابتدای داد و ستدهای روز سه‌شنبه سقوط کرد و سپس تا دو هزار و ۵۸۸ یورو بالا رفت که کمترین نرخ آن در یک ماه و نیم گذشته محسوب می‌شود.

نوسان نزولی قیمت رمزارزها در شرایطی رخ داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که مبادله رمزارزها را به دلیل استفاده گسترده از آنها در پولشویی از طریق حملات سایبری باج‌‌افزاری تحریم می‌کند.

نگرانی حاکم بر بازار‌های مالی جهان در خصوص بازگشت رکود به چین و اقتصاد جهانی موجب شد تا فروش دارایی‌های پرریسک از جمله رمزارزها نیز در خرید و فروش‌های روز دوشنبه افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها