پیش بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین

پیش بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین

در یک سال گذشته پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال Dogecoin یکی از موضوعات جنجال‌آمیز رسانه‌ها بوده است. این گمانه‌زنی‌ها سرمایه‌گذاران جدیدی را به خرید دوج کوین تشویق کرده و این امر نیز موجب افزایش قیمت توکن دوج کوین شد. اما با این حال به دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال نمی‌توان به طور دقیق آینده رمز ارزها را پیش‌بینی کرد. این بازار تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله قوانین کشورها، اقتصاد و میزان عرضه و تقاضا قرار گرفته است.

در نهایت میزان محبوبیت و سطح پذیرش عمومی یک رمز ارز اثر مستقیمی بر افزایش قیمت آن دارد. از همین جهت دوج کوین به عنوان یک روش پرداخت توسط بسیاری از بیزینس‌های معتبر جهانی پذیرفته شده و مقبولیت و محبوبیت این رمز ارز نیز روز به روز در حال افزایش است. همین امر باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده است.

طبق نظر کارشناسان و تجزیه و تحلیل فنی در پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین، این رمز ارز همچنان تحت اثر نوسانات بازار قرار داشته و از این رو لازم است مراقب سرمایه‌گذاری‌های خود باشید. از طرفی علی‌رغم سابقه پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال، می‌توان گفت همچنان آینده روشنی در انتظار دوجکوین است، چراکه این رمز ارز به طور مستقیم توسط Elon Musk موسس شرکت تسلا، پشتیبانی شده و قیمت آن نیز تحت اثر توئیت‌ها و اظهارنظرهای وی بالا می‌رود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های صورت گرفته، حداقل قیمت مورد انتظار برای دوج کوین 0.9 دلار بوده و تا پایان سال 2022 میلادی نیز قیمت آن به 1 دلار خواهد رسید. طبق آنالیز کارشناسان بازار، احتمالا دوج کوین در سال 2022 در بالاترین قیمت خود به 1.22 دلار و در پایین‌ترین قیمت به 0.96 دلار می‌رسد.

رمز ارز دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال متن باز و همتا به همتا بوده و مانند ارزهای دیجیتال محبوبی همچون بیت کوین و اتریوم بر روی تکنولوژی بلاک چین اجرا می‎شود. رمز ارز دوج کوین در در دسامبر سال 2013 توسط دو مهندس نرم‌افزار به نام‌های Billy Markus و Jackson Palmer راه‌اندازی، و از تصویر یک سگ Shiba به عنوان لوگوی آن استفاده شد.

ارز دوج کوین اولین میم کوین (Meme coin) بوده و در ابتدا به عنوان شوخی و با هدف کمک به افزایش آگاهی عمومی در خصوص قابلیت‌های بلاک چین راه‌اندازی شد. اکنون پس از گذشت چندین سال، همچنان ارز دوج کوین طرفداران بسیاری دارد. فناوری زیربنایی این بلاک چین از Litecoin مشتق شده و از ویژگی‌های قابل توجه آن می‌توان به استفاده از الگوریتم رمزگذاری، قیمت پایین و عرضه نامحدود اشاره کرد.

پشتوانه ارز دوج کوین چگونه است؟

doge2

ارز دیجیتال دوج یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی است. برخی از رمز ارزها مانند تتر توسط دلار آمریکا، و برخی دیگر مانند توکن Digix Gold توسط طلا پشتیبانی می‌شوند. در این میان رمز ارز Dogecoin مانند بیت‌کوین و اتریوم توسط هیچ دارایی خارجی پشتیبانی نمی‌شوند.

مانند سایر ارزهای دیجیتال، ارزش Dogecoin توسط سطح تمایل خریداران، حامیان و پذیرندگان تعیین می‌شود. تا سال 1971 میلادی طلا پشتوانه دلار آمریکا بود، اما از تاریخ 15 اوت 1971، دولت آمریکا استانداردهای طلا را کنار گذشته و از آن زمان تاکنون به صورت نامحدود اقدام به چاپ پول می‌کند. اگر چاپ نامحدود دلار آمریکا را با صدور رمز ارز دوج کوین مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که عملکرد و ثبات دوجکوین در بلند مدت نسبت به دلار آمریکا بالاتر خواهد بود.

در حال حاضر 130 میلیارد دوج کوین در گردش وجود داشته و برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، دوج کوین فاقد محدودیت است. در واقع هر سال 5 میلیارد DOGE به شبکه Dogecoin اضافه می‌شود. اگرچه در نگاه اول این موضوع تورم‌زا به نظر می‌رسد، اما با نگاهی به جدول زیر دربیایم که برعکس، تورم شبکه هر سال کاهش می‌یابد.

سال (میلادی)

میزان ارز دیجیتال دوج کوین

نرخ تورم

2021

130 میلیارد

3.85%

2025

150 میلیارد

3.33%

2030

175 میلیارد

2.86%

2035

200 میلیارد

2.5%

2040

225 میلیارد

2.22%

2045

250 میلیارد

2%

2050

275 میلیارد

1.82%

2060

325 میلیارد

1.54%

2070

375 میلیارد

1.33%

2080

425 میلیارد

1.18%

2090

475 میلیارد

1.05%

2100

525 میلیارد

0.95%

 

بهترین سایت برای خرید دوج کوین

به دلیل محبوبیت دوجکوین، بسیاری از صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، اولین قدم برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین ساخت حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال است. در میان پلتفرم‌های بسیار متعدد می‌توان از ارزپایا، Binance، Coinbase، Kucoin، Robinhood، Gemini، Huobi و Bitmart به عنوان بهترین صرافی خرید دوج کوین اشاره کرد. برای خرید این رمز ارز تنها کافی‌ست چند مرحله ساده را طی کنید:

  1. مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال دوج

بهتر است قبل از شروع خرید دوجکوین، برترین صرافی‌های پشتیبان این رمز ارز را با یکدیگر مقایسه کرده و صرافی را که از نظر کارمزد هزینه‌های کمتری دارد، انتخاب کنید.

علاوه بر این، به دلیل محدودیت‌های مربوط به احراز هویت کاربران ایرانی، بهتر است از یک صرافی ایرانی برای انجام معاملات دوج استفاده کنید.

  1. ساخت حساب کاربری

ابتدا لازم است در یک صرافی آنلاین دوج کوین ثبت کرده و حساب کاربری ایجاد کنید. ثبت‌نام در صرافی‌ ارزهای دیجیتال رایگان بوده و با وارد کردن اطلاعات اولیه مانند آدرس ایمیل رمز عبور انجام می‌شود. به دلیل تحریم‌ها، بسیاری از صرافی‌های معتبر بین‌المللی مانند بایننس IP ایران را مسدود کرده‌اند، بنابراین برای ورود به صرافی‌های خارجی باید با استفاده از VPN یا VPS، IP خود را تغییر دهید. در غیر اینصورت، صرافی به محض پی بردن به ایرانی بودن کاربر، حساب کاربری را بلوکه می‌کند و ممکن است تا مدت‌ها نتوانید سرمایه خود را خارج کنید.

  1. شارژ حساب کاربری

در این مرحله برای خرید دوج، باید حساب کاربری خود را با استفاده از رمز ارز یا فیات (در صورت دسترسی)، شارژ کنید. بسیاری از صرافی‌ها از جفت ارزهای معاملاتی مانند اتریوم، تتر یا بیت‌کوین استفاده می‌کنند، بنابراین در صورت تمایل به شارژ حساب با ارز دیجیتال لازم است با توجه به جفت ارز معاملاتی صرافی مدنظر، مبلغی را به حساب کاربری خود واریز کنید.

  1. خرید دوج کوین

این مرحله در بسیاری از صرافی‌ها یکسان بوده و از طریق صفحه "خرید و فروش" یا "Trading" صرافی انجام می‌شود. پس از ورود به این صفحه تنها کافیست از طریق بخش Search، جفت ارز معاملاتی DOGE را جستجو کنید. سپس به باکس خرید رفته و پس از انتخاب روش ثبت سفارش (مارکت یا محدود)، در بخش "مقدار" یا "Amount" میزان دوجکوین مدنظر را وارد کنید. در آخر صرافی بر اساس نرخ فعلی بازار، قیمت خرید ارز دیجیتال دوج کوین را به شما نمایش می‌دهد.  با نهایی کردن مراحل خرید، رمز ارز خریداری شده در مدت کوتاهی در کیف پول صرافی شما شارژ می‌شود.

علاوه بر خرید دوج کوین از طریق صرافی‌های بین‌المللی خوشبختانه صرافی ایرانی ارزپایا نیز رمز ارز DOGE را در لیست ارزهای خود قرار داده است. مانند مراحل بالا می‌توانید در صرافی ارزپایا ثبت نام کرده و پس از انجام مراحل احراز هویت خرید خود را انجام دهید. از دلایل اولویت خرید از طریق صرافی‌های ایرانی عدم نیاز به VPN، سهولت احراز هویت و واریز ریالی است. به همین ترتیب علاوه بر دوجکوین می‌توانید از این طریق برای خرید رمز ارز شیبا و سایر ارزهای دیجیتال نیز اقدام کنید.

نتیجه‌گیری

ارز دیجیتال دوج کوین یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای موجود در بازار بوده و در سال 2013 توسط دو مهندس نرم‌افزار راه‌اندازی شده است. در سال‌های اخیر به دلیل توئیت‌های متعدد ایلان ماسک، توجه سرمایه‌گذران به خرید رمز ارز دوج کوین جلب شده و ارزش آن نیز با سرعت رو به افزایش است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها