در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و نیرو برای احداث 10هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی مطرح شد:

برنامه‌ریزی برای احداث ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی کردیم که 35 هزار مگاوات ظرفیت جدید در بخش نیروگاهی ایجاد کنیم که از این میزان 15 هزار مگاوات به صورت سیکل ترکیبی و بخار در بخش نیروگاه‌های حرارتی است که توسط وزارت نیرو، شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی انجام می‌شود.

برنامه‌ریزی برای احداث ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، علی اکبر محرابیان که در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارتخانه ای صنعت، معدن و تجارت و نیرو برای احداث 10هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی سخن می گفت، افزود: برای احداث این ظرفیت نیروگاهی، پروژه‌هایی تعریف شده و اکنون به دنبال اجرا هستیم و علاوه بر این، ایجاد 10هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز توسط وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده است. 

وی گفت: طی دو دهه گذشته شاهد ایجاد ظرفیت‌های عظیم در حوزه صنایع و معادن انرژی‌بر بوده‌ایم و با توجه به محوری بودن بخش صنعت و معدن در حوزه فولاد، مس و آلومینیوم، رشد تقاضای انرژی در این بخش‌ها را شاهد بوده‌ایم. 

وزیر نیرو با بیان اینکه کشورمان در زمینه انرژی های تجدید پذیر توان زیادی دارد، گفت: وجود ۳۰۰ روز آفتابی در کشور سرمایه‌گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر را مقرون به صرفه کرده است.

گفتنی است وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیران عامل شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی در این مراسم حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها