تولید ps5 متوقف می شود؟

به دلیل بحران ناشی از همه گیری و عدم تولید قطعات مورد نیاز،شرکت سونی تولید پلی استیشن ps5 را کاهش می دهد.

تولید ps5 متوقف می شود؟

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه آساهی نوشت:

بلومبرگ نیوز روز چهارشنبه گزارش داد که شرکت سونی، چشم انداز تولید پلی استیشن 5 خود را برای این سال مالی به دلیل محدودیت های قطعات و تدارکات کاهش داده است.

این گزارش به نقل از منابع آگاه در این کمپانی افزوده است که این شرکت تعداد واحدهای PS5 مونتاژ شده برای سال مالی را از هدف قبلی خود که 16 میلیون واحد بود، به حدود 15 میلیون کاهش داده است.

این توسعه در بحبوحه کمبود جهانی میکروالکترونیک های نیمه هادی صورت می گیرد که بر شرکت هایی از جمله سونی تأثیر گذاشته است. سونی به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در ماه اکتبر، این شرکت که شامل حوزه‌هایی مانند سرگرمی، حس گرها و خدمات مالی است، اعلام کرد که در مسیر فروش 14.8 میلیون کنسول PS5 در سال مالی جاری قرار دارد، هدفی که کمبودهای جهانی را در نظر می‌گیرد.

درآمد شرکت های بازی در سال گذشته تحت تأثیر تقاضای خانه نشینی در طول همه گیری کووید-19 قرار گرفت. هیروکی توتوکی، مدیر امور مالی سونی، گفت که از آن زمان، با نزدیک شدن به فصل خرید پایان سال، تعداد کاربران پلی استیشن در حال کاهش است.

سونی به طور جداگانه با شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) برای ساخت یک کارخانه تراشه 7 میلیارد دلاری در ژاپن همکاری می کند.

این شرکت ها در بیانیه ای مطبوعاتی گفتند که ساخت کارخانه که ماه گذشته رسانه های محلی اعلام کردند نیمه هادی ها را برای کسب و کار حسگر تصویر سونی تامین می کند، در سال 2022 آغاز خواهد شد و قرار است تولید آن در پایان سال 2024 آغاز شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها