مدیرکل دفتر صنایع معدنی خواستار شد:

ساماندهی صادرات محصولات فولادی

روز دوشنبه، مدیرکل دفتر صنایع معدنی در نامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، ضمن ارائه لیست واحد‌های مجاز به صادرات این محصولات، خواستار ساماندهی صادرات محصولات مقاطع طویل فولادی و انجام اقدامات لازم شده است.

ساماندهی صادرات محصولات فولادی

به گزارش می‌متالز، سیف‌الله امیری در نامه‌ای به سعید عباسپور (مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات)، ضمن ارائه فهرست واحد‌های مجاز به صادرات محصولات فولادی (مقاطع طویل)، پیرو دو نامه در ۲۰ اردیبشهت ماه و سوم تیرماه سال جاری، با ارائه مشخصات اعلام شده و شناسه ملی واحد‌هایی که کف عرضه خود را طی چهارماهه نخست امسال رعایت کرده اند، خواستار انجام اقدامات لازم برای فراهم آمدن امکان صادرات و ابلاغ به گمرک جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در نامه خود تاکید کرده است که واحد‌های معرفی شده به مدت سه ماه از (اول شهریور ۱۴۰۰) نیازی به تایید دفتر صنایع معدنی در سامانه فرامرزی گمرک جمهوری اسلامی ایران (EPL) ندارند. همچنین لازم به توضیح است که باتوجه به تعطیلات غیرمنتظره کرونا از (۲۵ لغایت ۳۰ مردادماه)، گمرکات کشور با هماهنگی این دفتر، در تاریخ‌های مذکور مجوز خروج صادر کرده است. 

بر اساس لیست اعلام شده توسط مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، اقدام برای این فهرست برای مدت سه ماه از یکم شهریور اعتبار دارد و آن دسته از تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی که نام آن‌ها به گمرک اعلام شده است، طبق روال در این دوره سه‌ماهه نیاز به دریافت تیک صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارند.

در حالی که در فهرست قبلی که در تیرماه ۱۴۰۰ منتشر شد از ۱۰۲ واحد مجاز به صادرات مقاطع طویل فولادی نام برده شده بود، در فهرست ارسالی جدید امروز، تنها نام ۱۸ واحد به چشم می‌خورد و براین اساس ۸۴ واحد از امکان صادرات بی‌بهره مانده‌اند. 

آنطور که شنیده می‌شود، محدودیت تازه‌ای برای صادرات این محصولات ایجاد شده و دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، مجوز صادرات مقاطع طویل فولادی را به عرضه ۷۰ درصد از تولیدات شرکت‌ها در بورس کالا منوط کرده و شرکت‌هایی که طی چهار ماه نخست سال جاری، کف عرضه ۷۰ درصدی در بورس کالا را رعایت نکرده‌اند، از فهرست شرکت‌های مجاز به صادرات حذف شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها