بهترین قیمت تور استانبول از تبریز، تهران و سایر شهرهای ایران

استانبول شهری بزرگ و قدیمی است که در دوره‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به‌همین‌دلیل در آن ساختمان‌های متعددی با کاربری‌های مختلف ساخته‌اند. سالانه افراد زیادی از کشور ما در تور استانبول از تبریز یا سایر شهرها شرکت می‌کنند.

بهترین قیمت تور استانبول از تبریز، تهران و سایر شهرهای ایران

استانبول شهری بزرگ و قدیمی است که در دوره‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به‌همین‌دلیل در آن ساختمان‌های متعددی با کاربری‌های مختلف ساخته‌اند. سالانه افراد زیادی از کشور ما در تور استانبول از تبریز یا سایر شهرها شرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید به این شهر توریستی سفر کنید، این مطلب را تا پایان بخوانید. ما در ادامه به معرفی مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و بهترین سایت برای رزرو و اطلاع از قیمت تور تهران استانبول می‌پردازیم.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

همان‌طورکه می‌دانید مکان‌های دیدنی زیادی در این شهر وجود دارد. این مکان‌ها، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشانند. سفر به استانبول در برنامه تفریحی بسیاری از جهانگردان و کسانی است که می‌خواهند به کشورهای خارجی سفر کنند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا با چند مورد از جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید.

مسجد ایاصوفیه

این مسجد در بخش اروپایی استانبول و نزدیکی یک میدان اسب‌دوانی واقع شده است. اطراف ایاصوفیه چند جاذبه‌ گردشگری دیگر نیز وجود دارد و به‌همین‌ دلیل بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌های استانبول در این بخش از شهر ساخته شده‌اند. مسجد سلطان احمد یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول نزدیک این مسجد است.

مسجد ایاصوفیه به اسم‌های حاجیا صوفیا یا هاگیا صوفیا نیز معروف است و در گذشته یکی از اصلی‌ترین کلیساهای ترکیه محسوب می‌شد. این کلیسا را در سال 532 میلادی و به دستور پادشاه کنستانتین اول بنا کرده‌اند. جاستنیانوس دو قرن بعد (قرن شش) دستور داد که این کلیسای باشکوه بازسازی شود. پیشنهاد می‌کنید اگر در تور استانبول از تبریز یا دیگر شهرهای کشور شرکت می‌کنید، حتما بازدید از این مسجد را در برنامه خود قرار دهید.

زمانی که سلطان محمد دوم استانبول را فتح کرد، دستور داد کلیسای بزرگ (ایاصوفیه) به محلی برای عبادت مسلمان‌ها تغییر کاربری دهد. هنگام شروع سلطنت سلطان سلیمان اول، نقش‌ونگارهای باقی‌مانده روی دیوارهای این مسجد که مربوط به مسیحیان بود، پوشیده شد تا مسلمانان بتوانند در این مسجد مراسم نماز جمعه را برگزار کنند.

با شروع شدن حکومت جمهوری در ترکیه و انتخاب شدن آتاتورک، بسیاری از مکان‌های قدیمی استانبول به موزه تبدیل شدند که مسجد ایاصوفیه نیز یکی از آن‌ها است. اکنون این مسجد به‌عنوان نماد شهر استانبول شناخته می‌شود و گردشگران با قدم گذاشتن به این شهر، ابتدا از ایاصوفیه بازدید می‌کنند.

 

ییسی

 

کاخ توپکاپی

این کاخ، محل زندگی، حرم‌سرا، دادگاه و مرکز حکومت عثمانی‌ها بود. سلطان محمد دوم سال 1459 دستور ساخت قصر توپکاپی را داد و ساخت آن، سال 1478 به پایان رسید. این مکان از شکوه بالایی برخوردار است و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که توپکاپی دومین کاخی است که توسط عثمانی‌ها در استانبول ساخته شده است. این قصر برای حدود چهار قرن میزبان پادشاهان عثمانی بود و 25 پادشاه این سلطنت در آن حکومت کرده‌اند! زمانی که هرکدام از پادشاهان عثمانی به سلطنت می‌رسیدند، بخشی از ساختمان این قصر را تغییر می‌دادند یا قسمت جدیدی به آن اضافه می‌کردند.

البته در طول چندین سال کاخ توپکاپی با وقایع طبیعی بسیار روبرو بود. به‌طورمثال، زلزله سال 1509 و آتش‌سوزی سال 1665، خسارت‌های زیادی به این کاخ وارد کردند. سال 1924 این قصر کم‌نظیر به موزه تغییر کاربری داد و امروزه نیز بازدید از آن برای عموم آزاد است. طراحی کلی کاخ توپکاپی به قرن چهارم مربوط می‌شود؛ اما با قدم گذاشتن در آن می‌توانید زیبایی معماری چند قرن را کنار هم مشاهده کنید.

این کاخ کمی با قصرهای اروپایی متفاوت است. کاخ‌های اروپایی فقط یک ساختمان در مرکز حیاط دارند؛ اما توپکاپی یک مجموعه است که در آن سالن، سربازخانه، آشپرخانه و اتاق‌هایی برای خواب ساخته‌اند. طراحان سعی کرده‌اند این کاخ را ساده و درعین حال کاردبردی طراحی کنند. این کاخ ابتدا به ینی سارای (کاخ جدید) معروف بود؛ اما پس از گذشت زمان نام آن به توپکاپی تغییر کرد. بعد از فتح استانبول توسط عثمانی‌ها، کاخ توپکاپی اولین ساختمانی بود که در این شهر ساخته شد.

 

نهه

 

سایت برای اطلاع از قیمت و رزرو تور استانبول

امروزه بیشتر افراد کارهای روزمره خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند و به‌همین‌ دلیل شرکت‌های بسیاری برای ارائه خدمات غیرحضوری مختلف فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. علی بابا یکی از این شرکت‌ها است که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند. این شرکت سال 1393 تاسیس شد و در سال‌های ابتدایی تاسیس فقط امکان استرداد آنلاین بلیط را دراختیار کاربران قرار می‌داد. اکنون در این سایت می‌توانید تور، هتل، بلیط، اقامتگاه و ویلا رزرو کنید.

اگر می‌خواهید از قیمت تور تهران استانبول مطلع شوید، به بخش تور این سایت رفته و اطلاعاتی مانند تاریخ شروع و پایان حرکت را وارد کنید تا تورهای این شهر برای شما نمایش داده شود. درصورتی که قصد دارید تورهای لحظه آخری را مشاهده کنید، باید گزینه مربوط به آن را فعال کرده و درصورت نیاز، این تورها را رزرو کنید.

در این مطلب دو مورد از جاذبه‌های گردشگری پربازدید شهر استانبول و سایتی برای اطلاع از قیمت تور تهران استانبول را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه شرکت در تور استانبول آژانس علی بابا یا بازدید از مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی را داشته‌اید، نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها