کسب تمام عناوین نمونه کشاورزی استان در سطح ملی توسط بهره برداران شیلاتی

کسب۶عنوان نمونه ملی و ۹ عنوان نمونه استانی توسط فعالان شیلاتی هرمزگان

صبح امروز با حضور مجازی رئیس جمهور، استاندار هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان هرمزگان نمونه های بخش کشاورزی ملی و استانی هرمزگان معرفی شدند.

کسب۶عنوان نمونه ملی و ۹ عنوان نمونه استانی توسط فعالان شیلاتی هرمزگان

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرحهای وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه با قدردانی از همه کشاورزان کشور بویژه کشاورزان نمونه تاکید کرد که کشاورزان با کار و تلاش شبانه روزی خود خودکفایی، استقلال کشور و امنیت غذایی مردم را تامین می کنند و ما همه قدردان زحمات آنان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرحهای وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه گفت: از افتخارات این دولت، انجام کارهای بزرگ در زمینه های مختلف حوزه کشاورزی است.

در ادامه استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش مضاعف و هدفمند در بخش شیلات و  کشاورزی استان اظهار کرد: استان هرمزگان نزدیک به ده هزار هکتار سطح زیر کشت میگو دارد که امید است با پیگیری ها و تلاش های در حال انجام در آینده ایی نزدیک شاهد رسیدن سطح زیر کشت به حدود ۲۰ هزار هکتار باشیم.

دکتر فریدون همتی گفت : با زیر کشت رفتن این میزان از اراضی پرورش میگو، حدود یک سوم از ظرفیت شناسایی شده و مستعد پرورش میگوی استان به زیر کشت می رود.

وی تصریح کرد: اراضی استفاده شده در صنعت آبزی پروری در گذشته بی استفاده بود که خوشبختانه با فعالیت های شیلاتی در حال حاضر موجب رونق اقتصاد، اشتغال زایی و ارز آوری شده اند.

استاندار هرمزگان با اشاره به واگذاری دو هزار هکتار از اراضی  پرورش میگو در منطقه حسن لنگی به مردم  و کارهای خوب صورت گرفته  در این مزرعه گفت: ورود خود سرمایه گذاران در زمینه های شیلاتی رشدخوبی را به دنبال داشته و نباید منتظر سرمایه گذاری دولتی بمانیم.

دکتر فریدون همتی پیوند بنگاه های اقتصادی و جوامع محالی را راهی برای توسعه و رونق خواند و گفت: خوشبختانه پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ تولید پرورش ماهی در قفس استان هرمزگان صفر بوده است و امروز به حدود شش هزار تن رسیده است گفت: ورود صیادان به زمینه پرورش ماهی در قفس در نوار ساحلی حتی در ظرفیت های تولید کوچک راهی موثر در توسعه پرورش ماهی در قفس است.

همچنین در حاشیه این مراسم مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: کسب تمام عناوین نمونه کشاورزی استان در سطح ملی توسط بهره برداران شیلاتی بیانگرحمایت و پشتیبانی شیلات از فعالیت های شیلاتی و تلاش مستمر بهره بردارانشیلاتی  در استان هرمزگان است.

دکتر عبدالرسول دریایی افزود: با استعانت از خداوند متعال استان هرمزگان در این جشنواره توانست رتبه نخست بین استان ها در بخش شیلات  را نیز کسب نماید.

وی  افزود به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه عملکرد بخش شیلات را عالی خواند و گفت : فعالیت های  جامعه شیلاتی با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه را  نشان از عملکرد  عالی بخش شیلات خواند و انتخاب شش نمونه ملی و  نه نمونه استانی بخش کشاورزی از جامعه شیلاتی استان بیانگر اهمیت فعالیت های شیلاتی در استان هرمزگان است.

دریایی شش  نمونه ملی بخش کشاورزی را به شرح زیر معرفی کرد:

-عبداله شادمان در رشته پرس ساین ساردین

-محمد مراد جمالی در رشته تکثیر میگو

-رامین هاشمی طباطبائی در رشته پرورش ماهی در قفس در دریا

-محمد ملاحی در رشته پرورش میگو

-مهدی ربیعی در رشته صید ماهیان تجاری

-علی میلادی در رشته صید میگو (شایان تقدیر)

مدیر کل شیلات هرمزگان نه نمونه استانی شیلات را نیز به شرح زیر معرفی کرد:

-محمود مشایخی در رشته تکثیر میگو

-محسن شریفی در رشته پرورش ماهیان خاویاری

-فاطمه یاری در رشته پرورش میگو

-علی میلادی در رشته صیاد میگو

-کرم سلیمان زاده در رشته صید ماهیان تجاری

-ابراهیم دادی در رشته صید ماهیان صنعتی

-محمد بادزهره در رشته صید پرس ساین ساردین

-محمد نیرومند در رشته پرورش ماهیان زینتی

-قاسم عسکری ( شرکت طلایه داران قشم)پرورش ماهی در قفس در دریا

گفتنی است استان هرمزگان رتبه اول استان های شیلاتی، رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور، رتبه اول صید کشور، رتبه اول تولید میگوی کشور ، رتبه اول پرورش ماهی در قفس کشور و.... را کسب نموده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها