این افراد وام ۱۲ میلیونی دریافت می کنند + زمان واریز

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف از پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به قالیبافان با بازپرداخت ۳۶ ماهه خبر داد.

این افراد وام ۱۲ میلیونی دریافت می کنند + زمان واریز

عبداله بهرامی درباره حمایت شبکه بانکی از بافندگان فرش دستباف گفت: در طول ١٠ سال اخیر تسهیلات کم بهره به قالیبافان یا وام خرید به خریداران فرش داده نشده است و بانک توسعه تعاون تنها بانکی بوده که در این زمینه ورود کرده و تسهیلات به خریداران و قالیبافان داده است.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر دو تفاهمنامه با بانک توسعه تعاون داریم که یکی برای حمایت از مصرف‌کنندگان و خریداران فرش دستباف است و بر اساس آن ۲۰ درصد مبلغ فاکتور توسط خریدار پرداخت می‌شود و ۸۰ درصد مبلغ مابقی را بانک توسعه تعاون با نرخ مصوب بانک مرکزی می‌پردازد و خریدار در قالب اقساط ۳۶ ماهه ظرف مدت سه سال آن را به بانک مسترد می‌کند که این طرح با وجود منابع محدود بانک، گام خوبی در جهت حمایت از تولید و عرضه فرش دستباف بوده است.

​مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف افزود: تفاهمنامه دوم در حمایت از قالیبافان و بافندگان فرش است و به موجب آن هر قالیباف می‌تواند ۱۲ میلیون تومان وام از بانک توسعه تعاون دریافت کند.

بهرامی نرخ سود وام ۱۲ میلیون تومانی را ۱۸ درصد با بازپرداخت ۳۶ ماهه ذکر کرد و درباره شرایط دریافت وام، گفت: قالیبافانی که عضو اتحادیه یا تعاونی‌های فرش باشند، با معرفی اتحادیه و ثبت نام در سایت اتحادیه فرش می‌توانند از تسهیلات خرید مواد اولیه و تاسیسات و ابزارآلات بهره‌مند شوند و برای دریافت وام لازم است در بانک توسعه تعاون سپرده‌گذاری و افتتاح حساب کرده باشند.

به گفته وی اگر چه تسهیلات مذکور با نرخ ۱۸ درصد برای قالیبافان گران تمام می‌شود ولی در شرایطی که تعاونی‌ها چندان مورد حمایت بانک‌ها قرار ندارند پرداخت چنین تسهیلاتی از سوی شعب بانک توسعه تعاون و تنها با معرفی اتحادیه اقدام قابل توجهی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها