تقدیر بانک مرکزی ایران ازنقش شرکت فولاد خوزستان در صادرات غیر نفتی و بازگشت منابع ارزی به کشور

شرکت فولاد خوزستان از سوی بانک مرکزی با توجه به عملکرد مثبت در حفظ تولید، اشتغال، صادرات غیرنفتی و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات به چرخه ی رسمی اقتصادی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

تقدیر بانک مرکزی ایران ازنقش شرکت فولاد خوزستان در صادرات 
غیر نفتی و بازگشت منابع ارزی به کشور

به گزارش خبرنگار روابط‌ عمومی، آیین تقدیر از «صادرکنندگان عرصه بازگشت ارز به کشور» با حضور عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی در تهران برگزار شد.

رییس بانک مرکزی در این مراسم، ضمن تشکر از صادرکنندگانی که با فعالیت خود اجازه نداده‌اند وقفه‌ای در چرخه اقتصادی کشور ایجاد شود، گفت: از مجموع ۱۰۸ صادرکننده، نزدیک به ۲۳ میلیارد یورو به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

وی افزود: شرایط حاکم بر کشور گذراست. معتقدیم این شرایط باقی نمی‌ماند و این تحریم‌ های ظالمانه شکست خواهد خورد، روز گذشته نیز تاکید شد خبر‌های مطلوبی از آزاد سازی منابع مسدودی داریم؛ چرا که در حال حاضر ده‌ها میلیارد دلار از ذخایر بانک‌ مرکزی به دلیل ترس از جرائم آمریکا در دیگر کشور‌ها مسدود است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در این مراسم از شرکت فولاد خوزستان که علاوه بر استمرار صادرات محصولات غیرنفتی، منابع ارزی حاصل از صادرات را به طور کامل به چرخه ی اقتصادی کشور بازگرداند و در حفظ تولید و اشتغال عملکرد مثبتی بر جای گذاشت، تقدیر شد. 

گفتنی است، در بخشی از متن این تقدیر نامه چنین آمده است: «تولید و صادرات غیرنفتی نقش معناداری در رشد و توسعه‌ی اقتصادی کشور، حفظ ارزش پول ملی، ثبات بازار ارز و بخش‌های واقعی و مالی اقتصاد دارد. با توجه به وضعیت کلان اقتصادی و غیر اقتصادی کشور از یک سو و وضع شدیدترین و بی‌ سابقه‌ ترین تحریم‌ های بین‌المللی علیه کشور ایران به ویژه در بخش‌های بانکی و نفت از سوی دیگر، نقش صادرکنندگان غیر نفتی در خط مقدم جنگ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است».

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها