کارت اعتباری سهام عدالت چه زمانی ارائه می شود؟

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی جزییات ارائه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت را اعلام کرد.

کارت اعتباری سهام عدالت چه زمانی ارائه می شود؟

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی جزییات ارائه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت را اعلام کرد.علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی، با بیان این‌که اکثر صاحبان سهام عدالت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، گفت: هدف مهیا کردن فرصتی برای نگهداری این سهام همچنین برخورداری از منافع آن و جلوگیری از فروش زودهنگام سهام عدالت برای مشمولان است.

وی افزود: به همین دلیل طرح ارائه‌ی کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت پیش‌بینی شد. طراحی این برنامه‌ریزی بر مبنای ارتباط بین بازار پول و بازار سرمایه است و سعی شده همه مراحل و ابعاد حقوقی آن به طور کامل دیده شود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با تاکید بر این‌که در مدل سنتی فرد باید به مجموعه سپرده گذاری مرکزی مراجعه و سهام خود را وثیقه می‌کرد، اضافه کرد:، اما برای سهام عدالت ساز و کار کاملا الکترونیکی و برخط دیده شده و فرد یا وثیقه‌گذار از طریق درگاه الکترونیک بانک‌ها درخواست خود را ارسال می‌کند و پس از آن سرویس‌ها و تبادلات اطلاعاتی بین شرکت سپرده گذاری مرکزی و بانک‌ها برقرار می‌شود.

ماهیار در ادامه با تاکید بر این‌که براساس ارزش دارایی سهام عدالت به سهامدار تسهیلات داده می‌شود، گفت: برخی از بانک‌ها طرح را در قالب اعطای کارت اعتباری دیده‌اند و برخی از بانک‌ها در صدد این هستند که یکی از حساب‌های مشتری را شارژ کنند و سهامدار بتواند از تسهیلات مربوطه در بانک‌ها برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: در واقع هر بانکی متناسب با سطح پوشش ریسک یه درصدی از دارایی خود را در قالب اعتبار ارائه می‌دهد.

 

امضای تفاهم‌نامه با ۷ بانک برای غیرمستقیم‌ها

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی به این سوال که طرح مذکور شامل مشمولانی می‌شود که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند یا روش غیرمستقیم؟ اینگونه پاسخ داد که این طرح به صورت ویژه برای غیرمستقیم‌ها دیده شده است. در حال حاضر برای مستقیم‌ها چند بانک از جمله بانک ملی این کار را انجام می‌دهند، اما با توجه به این‌که غیرمستقیم‌ها حدود ۳۰ میلیون هستند تسهیلات با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و تعداد بانک بیشتری به این طرح می‌پیوندند.

وی ادامه داد: تقریبا هفت بانک درخواست خود را اعلام کرده‌اند و در شرف عقد تفاهم‌نامه بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هستند؛ بانک‌های دیگر نیز با توجه به حمایت وزارت امور اقتصادی و بانک مرکزی تمایل به همکاری در این راستا دارند.
به گفته ماهیار، فرآیند کاملا به صورت الکترونیکی است و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را از طریق اپلیکیشن‌های بانکی ارائه دهند.

 

بیشتر بخوانید :

فوری / زمان پرداخت یارانه جدید رسما اعلام شد + مبلغ واریزی

فوری/ جزئیات پرداخت دو یارانه 120 هزارتومانی برای هر نفر + زمان واریز

 

منبع : خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها