پیش‌بینی بورس دوشنبه 17 شهریور 99

پایان معاملات امروز با رشد ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی شاخص کل همراه بود و صف‌های فروش در نمادهای بنیادین مانند شستا و خودرویی جمع شد، اما حمایت‌ حقوقی‌ها در بازگشت روند صعودی بازار چقدر تاثیر دارد؟

پیش‌بینی بورس دوشنبه 17 شهریور 99

به گزارش مستقل آنلاین محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه  با بیان اینکه روند کلی معاملات بهتر شده است گفت: قدرت خریدارهای حقیقی نسبت به فروشنده‌های حقوقی بیشتر شده است. یعنی قدرت خرید نسبت به فروش تقریبا 1.5 برابر است.

وی در رابطه با مشکلات بازار گفت: چند نماد بزرگ مانند شستا و نماد خودرویی در بازار با هر نوسانی روی شاخص کل تاثیر می‌گذارند و در صورت افت ارزش این سهم‌ها بازار نیز منفی می‌شود، همچنین مشکل صف‌نشینی همچنان در بازار وجود دارد و سازمان بورس بهتر است در برخی سهم‌ها دامنه نوسان را به 10 درصد افزایش دهد.

وی در رابطه با حمایت حقوقی‌ها از بازار افزود: حقوقی‌ها بازار را حمایت کردند اما امروز بیشتر خرید از سوی حقیقی‌ها بود و این بد نیست چون بازیگر اصلی بازار حقیقی‌ها هستند.

وی افززود: چند اهرم برای از سرگیری رشد بازار سهام وجود دارد که اولی افزایش نرخ دلار نیمایی است، دومی نوع معاملات در بورس کالا و قیمت‌های معامله در آن است و سومی گزارش شرکت‌ها که ماه آینده ارائه می‌شود و می‌تواند کمک کند که بازار اهرمی برای رشد پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه طی هفته جاری روند بورس مطلوب بوده اما کمی زمان می‌برد تا بازار به کانال صعودی خود بازگردد و اعتماد مردم دوباره به بازار سهام جلب شود. بازار از سمت حقوقی‌ها حمایت شده اما این حمایت‌ فقط در کوتاه‌مدت جوابگو است. زمانی که حقوقی سهام نفروشد و بازار را خراب نکند خود سهامداران حقیقی عرضه و تقاضا را تامین خواهند کرد.

منبع :تجارت‌نیوز 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها