وضعیت صف‌های خرید و فروش سهام شنبه ۱۶ شهریور

بازار سرمایه امروز شنبه در شروع معاملات با رشد شاخص کل رو به رو بود.

وضعیت صف‌های خرید و فروش سهام شنبه ۱۶ شهریور

به گزارش خبرنگار مستقل آنلاین،امروز یک شنبه ۱۶ شهریور شاخص کل بورس در شروع معاملات با رشد ۱۸ هزار واحدی رو به رو بود.

بازار با فضایی مثبت آغاز به کار کرده است.

برترین صف های خرید در پیش گشایش بازار

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۶ شهریورماه

در گروه خودرویی‌ها شاهد سبز پوشی دو نماد خودرو و خساپا هستیم. خودرو در قیمت ۳۸۱ تومان پیشروی بیش از ۳ درصدی دارد. خساپا در قیمت ۳۲۱ تومان رشد ۱ درصد دارد. خگستر، خبهمن و سایر نماد‌ها متعادل و مثبت هستند.

در گروه فلزات اساسی نماد فملی در قیمت ۳۵۱۸ تومان صف خرید ۱۱۶ میلیونی دارد. #فولاد در قیمت ۱۹۲۹ تومان نیز صف خرید را تجربه می‌کند. فخوز و کاوه نیز از دیگر نماد‌های دارای صف خرید هستند.

شستا با رشد ۳ درصد در قیمت بالاتر از سطح ۳۹۶۰ تومان در حال داد و ستد است. وغدیر در سقف قیمت روزانه صف خرید بالای ۱۷ میلیون سهمی را تجربه می‌کند.

نماد سیتا به مدار مثبت بازگشت. سهم در قیمت ۲۴۵۵ تومان در حال داد و ستد است.

در گروه بانکی نماد وتجارت در قیمت ۳۴۱ تومان صف خرید بالای ۵۱۰ میلیون سهمی را تجربه می‌کند. وبصادر نیز در سقف قیمت روزانه در حال داد و ستد است. وپاسار رشد ۳ درصدی دارد. ونوین در قیمت ۴۸۱ تومان قرار دارد. دی همچنان با افت تقاضا مواجه است.

محصولات شیمیایی هم با افزایش تقاضا همراه اند. فارس،نوری، زاگرس، پارسان، شکلر، شاراک، شپاکسا، شصدف و جم پارس از جمله پر تقاضا‌های گروه اند. شکربن، شپارس، شلعاب، شتوکا و شدوص پرعرضه داد و ستد می‌شوند. شوینده، شگویا و شپلی متعادل اند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۶ شهریورماه

برترین صفوف خرید و فروش بورس تا ساعت ۹:۲۵

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۷ هزار و ۶۰ واحدی (۱.۶ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۶۶۹ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن ۰.۰۳ درصد کاهش یافت.

آخرین قیمت ۱۲۰ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۰۹ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۹۹ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های فملی, فولاد و خودرو در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های وبصادر و وتجارت مجددا سبز پوش شدند.

صف فروش خودرو در حال کاهش حجم است.

شاهد رنج مثبت بروی نماد‌های بانکی هستیم. وتجارت در قیمت ۳۳۹ و وبصادر در قیمت ۳۷۰ تومان با پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت همراه هستند.

در گروه عرضه برق و گاز نماد دماوند در قیمت ۵۹۸۴ تومان با صف خرید همراه است. وهور و مبین نیز با افزایش تقاضا دنبال می‌شوند.

در ساعت ۱۰:۱۵ جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود سه هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش آریان، وملی و ثشاهد به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان ۵۳۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید بپیوند و ثبهساز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان (۶۴ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو زهار و ۴۴۰ میلیارد تومان (۴۳ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۶ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰۵ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف گروه صنعتی ملی (وملی) به ۳ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای دو هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن دو هزار و ۹۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "خودرو و ساخت قطعات" با فشار فروش هزار و ۷۰۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۱ درصد از هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع ۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۳۰ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۴ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها