سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش چهارشنبه ۲۲ مرداد

بازار سرمایه امروز چهار شنبه در شروع معاملات با رشد ۳۸ هزار واحدی شاخص کل در شروع معاملات رو به رو بود.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش چهارشنبه  ۲۲ مرداد

به گزارش خبرنگار مستقل آنلاین ،امروز چهار شنبه ۲۲ مرداد، شاخص کل بورس در شروع معاملات با رشد ۳۸ هزار واحدی رو به رو بود.

بازار پس از فشار روز گذشته و خبر تایید فروش صندوق پالایشی‌ها با جوی مثبت آغاز به کار کرده است.

فولاد،فملی و اخابر بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های پارسان، خگستر و کالا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

بانکی‌ها امروز معاملاتی مثبت و متعادل را تجربه می‌کنند. وپارس٬ وپاسار٬ وملل٬ وشهر و وپست از جمله نماد‌های پر تقاضای گروه اند. دی٬ وتجارت و وبصادر متعادل داد و ستد می‌شوند.

خودرویی‌ها امروز با معاملاتی نوسانی همراه بودند. خودرو٬ خبهمن٬ ورنا٬ خدیزل٬ خپویش٬ خمحور و خلنت با افزایش قیمت معامله می‌شوند. خاور٬ ختور٬ خچرخش٬ خزر٬ خفنر و خموتور پر عرضه داد و ستد می‌شوند.خزامیا متعادل است.

محصولات شیمیایی پر تقاضا معامله می‌شوند.وپترو٬شصدف٬ شاراک٬ پارس٬شپاکسا٬شگل٬شفارس٬شفن٬شوینده٬شتوکا و خراسان با افزایش قیمت همراه اند.مارون با افت قیمت داد و ستد می‌شود.

فلزات اساسی با افزایش تقاضا همراه است.فملی٬ فولاد٬فخوز٬فروی٬فاسمین٬ فزرین٬هرمز و میدکو از جمله نماد‌های مثبت گروه اند. نماد‌های زنگان٬ فخاس و فمراد پر عرضه هستند. ذوب متعادل است.

در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۷ هزار و ۴۲۰ واحدی (۱.۴ درصد) در ارتفاع دو میلیون و ۳۹ هزار واحد قرار گرفت.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۸ درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۱۰۷ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۶۸ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۶۴۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های وغدیر، فملی و خگستر در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

 ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۱۰:۲۰ جمع صف‌های خرید به حدود چهار هزار میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۷۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید ونیکی، سیتا و اخابر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران ۴۲۰ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش وغدیر، شپنا و دی در نوبت انتظار است.

 ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان (۵۹ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان (۵۰ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۸ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) به ۴.۵ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 "انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۴۵۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "سرمایه‌گذاری‌ها" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۴۳۰ میلیارد تومان می‌شود. از سویی دیگر گروه "فرآورده‌های نفتی" با فشار فروش ۴۹۰ میلیارد تومانی همراه است.

در پایان ساعت معاملات شاخص کل بورس با اُفت ۲۴ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۹۷۵ هزار واحدی شد.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها