جیانگشی‌کاپر سهام خود را در فرست‌کوانتوم می‌فروشد

جیانگشی کاپر هفته گذشته 1.2 میلیون سهم خود را در فرست‌کوانتوم مینرالز به فروش رساند. این شرکت چینی سهام واگذارشده را در دسامبر 2019 از شرکت معدنکاری فرست‌کوانتوم خریده بود.

جیانگشی‌کاپر سهام خود را در فرست‌کوانتوم می‌فروشد

به گزارش «مس‌پرس» به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچمشه «جکی پرزیبیلووسکی»، تحلیلگر شرکت خدمات مالی و بانکداری کانادایی مونترئال در یادداشتی درباره این اتفاق نوشت که این تصمیم غافلگیرکننده نبود.

این تحلیلگر در ادامه یادآور شد: «ما از اواخر سال گذشته شاهد بودیم که جیانگشی و فرست‌کوانتوم مینرالز رابطه تیره‌ای با هم داشتند.» او یادآور شد: «در اعلام نتایج فصل نخست 2020، تریستان پاسکال، مدیر استراتژی گروه فرست‌کوانتوم، در زمینه مذاکرات بین دو شرکت، جیانگشی را با الفاظ توهین‌آمیز خطاب کرد، که نشان می‌داد روابط‌شان بهتر نشده است.»

این تحلیلگر معدنکاری اشاره کرد که شراکت فرست‌کوانتوم مینرالز با جیانگشی کاپر «در آغاز به قصد تأمین مالی یک پروژه توسعه در معدن مس کانزانشی در زمانی که تخصیص جریان‌های ورودی پول نقد عملیاتی به بازپرداخت بدهی‌ها ادامه داشت» صورت گرفت.

با وجود این، ضرورت واقعی توسعه یک کارخانه ذوب و زمانبندی برای پایان ساخت این پروژه نامشخص است. مدیریت وعده داده بود در ماه مارس گزارشی فنی در مورد توسعه کارخانه ذوب منتشر کند، اما ارائه این گزارش تا اواخر سال جاری به تأخیر افتاد.

پرزیبیلووسکی در مورد بدترین سناریو که فرست‌کوانتوم نتواند تأمین مالی توسعه کارخانه ذوب خود را به انجام برساند گفت که رشد تولید از معدن مس کوبره پاناما روند نزولی این شرکت در زامبیا را جبران خواهد کرد. کوبره پاناما، که تولید خود را در 2019 آغاز کرد، یکی از بزرگترین معادن مس جدید در سطح جهانی است. این عملیات، واقع در حدود 120 کیلومتری غرب شهر پاناماسیتی، شامل دو معدن روباز، یک کارخانه فرآوری، دو نیروگاه 150 مگاواتی و یک بندر است.

در فصل نخست سال جاری، فرست‌کوانتوم خبر از مجموع تولید 195 هزار و 285 تن مس داد، که 43 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیشتر بود. این رقم شامل 56 هزار و 240 تن مس تولید کوبره پاناما می‌شد. کارخانه ذوب کانزانشی این شرکت در زامبیا 329 هزار و 946 تن کنسانتره مس خشک فرآوری، 80 هزار و 280 تن مس آند و 315 هزار تن اسید سولفوریک تولید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها