تقویت تعامل قشم و کیش از آسیب تحریم‌ها می‌کاهد

مدیران عامل مناطق آزاد قشم و کیش بر تقویت تعامل این ۲ منطقه در راستای کاهش آسیب تحریم‌ها بر کشور تاکید کردند.

تقویت تعامل قشم و کیش از آسیب تحریم‌ها می‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس از جزایر خلیج فارس، ظهر امروز مدیران عامل مناطق آزاد قشم و کیش در نشستی ۲ جانبه بر تقویت تعامل این ۲ منطقه آزاد در راستای کاهش آسیب تحریم‌ها بر کشور تاکید کردند.

حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست اظهار داشت: مناطق آزاد در دوران تحریم از نقش بسیار مهمی برخوردار هستند.

وی افزود: استان هرمزگان با داشتن 2 منطقه آزاد نقش بسیار مهمی در حل مسائل تحریمی کشور دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: باید با گسترش ارتباطات و هماهنگی‌ بین مناطق آزاد کشور بر این جایگاه تاکید کرده و با تمام توان از ظرفیت وجودی این مناطق بهره گرفت.

مؤمنی با اشاره به قدمت جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور ادامه داد: کیش، قطب گردشگری کشور است که با سرمایه‌گذاری در این صنعت، تجارب ارزنده‌ای برای ارائه به قشم دارد.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد کیش در حوزه زیرساخت ها، تامین منابع مالی و احیای منابع مالی جدید اقدامات بسیار خوبی انجام داده که می تواند با اشتراک گذاری به سایر مناطق به تقویت زیربنای اقتصادی این بخش ها کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ابراز داشت: مناطق آزاد را نمی‌توان با فروش زمین اداره کرد و باید به سمت تامین‌های مالی جدید و درآمد پایدار رفت.

مؤمنی گفت: جزایر کیش و قشم با وجود این که در یک منطقه جغرافیایی هستند اما در حوزه اجتماعی بسیار تفاوت دارند.

وی افزود: با ایفای نقش موثر جامعه محلی در قشم، توسعه صنایع شیلاتی آن محقق شده است و در حوزه‌هایی نظیر صنایع نفت، گاز و انرژی، شیلات، کشتی سازی نیز در حال پیشرفت‌های بزرگی هستیم.

تمام پروژهای زیربنایی کیش فعالسازی شده است

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست تجارب قشم در حوزه تولید انرژی را برای استفاده در منطقه آزاد کیش قابل استناد دانست و اظهار داشت: تامین برق برای جزیره کیش بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به تعاملات تجاری بین این ۲ منطقه آزاد، بیان کرد: این ارتباطات در حوزه‌های دیگری همچون فعالیت‌های دریامحوری و انتقال آب باید گسترش پیدا کند.

مظفری اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی داریم و تمام پروژه‌های زیربنایی را مجددا  فعال کرده‌ایم.

وی از افتتاح سالن فرودگاه کیش تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:  پیش‌بینی زیرساخت‌های شهری برای ۲۵ سال آینده طراحی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها