۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی قشم رفع تصرف شد

مدیر عامل منطقه آزاد قشم از رفع تصرف حدود ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی جزیره قشم در طول سال ۹۸ خبر داد.

حجم ویدیو: 5.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:11

آقای مومنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از رفع تصرف حدود ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی جزیره قشم به ارزش ۲۰۸ میلیارد و ۵۱۸ میلیون و ۲۹ هزار و ۵۰۰ ریال در طول سال ۱۳۹۸ خبر داد.
وی با اشاره به صدور بیش از ۳۵۱ فقره اخطاریه برای ۴۷۰ هزار و ۳۳۸ مترمربع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح جزیره، گفت: در سال گذشته، ۲۲ مورد بازدید میدانی از اراضی قشم انجام شده است.

وی با تاکید بر برخورد با زمین خواران در جزیره قشم و برگزاری ۴۶ جلسه با دستگاه‌های مسئول در این زمینه، افزود: در سال گذشته ۳۹ پرونده در خصوص ساخت و ساز‌های غیرمجاز تشکیل و به کمیسیون تخلفات ساختمانی ارسال شد.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: ۷۸ پرونده قضایی در طول سال ۹۸ برای متصرفان اراضی ملی در سطح جزیره تشکیل و ۱۵ پرونده در این مدت به واحد اجرای احکام قضایی ارجاع شده است.
آقای مومنی همچنین به تعداد ۱۹۷ بازدید و کنترل برداشت از معادن جزیره قشم در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸، برای حمایت از مسکن روستایی، ۱۹۷ فقره پرونده نیز بررسی شد.
وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۲۰۲ مورد گشت به صورت اکیپ برای حراست و حفاظت از اراضی ملی در سطح جزیره در طول سال ۹۸ انجام شده است، گفت: همه دستگاه‌های مربوطه از جمله دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، بخشداران، دهیاران و اهالی جزیره قشم و همچنین حوزه‌های معاونت فنی و زیر بنایی، واحد ژئوماتیک، حراست، حقوقی و املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم با اداره حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم در احقاق حقوق ملی، همکاری کردند.
 

 رفع تصرف از حدود ۳۱ هزار متر مربع از اراضی ملی قشم در بهار امسال 


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از رفع تصرف ۳۰ هزار و ۷۳۴ مترمربع از اراضی ملی و دولتی این جزیره به ارزش تقریبی ۵۴ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال از ابتدای امسال خبر داد.
آقای مؤمنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما به کوه خواری، تسطیح غیرقانونی، احداث جاده به عرض ۶ متر و طول ۵۰۰ متر و همچنین پی کنی و بتن ریزی جهت احداث سازه غیرمجاز به مساحت حدوداً ۳۰۰ متر در اراضی ملی و دولتی توسط یکی از متصرفان ساکن در جزیره قشم اشاره کرد و افزود: مراتب پس از بررسی لازم به همراه مستندات مربوطه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم ارسال و برای متصرف پرونده قضایی تشکیل شده است.
وی گفت: در پی دستور صادره از سوی مقام قضایی توقف عملیات تسطیح زمین و ساخت و ساز صادر و به متصرف ابلاغ شده و همچنین پرونده یادشده در حال تحقیقات مقدماتی قضایی بوده و پس از رسیدگی، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.
آقای مؤمنی همچنین بازگشایی و رفع انسداد غیرمجاز معابر عمومی به عرض ۱۲ متر و طول ۲۵ متر را یکی از اقدامات این سازمان بیان و افزود: به علت ایجاد مشکل در عبور و مرور در یکی از مناطق روستایی جزیره قشم با گودبرداری صورت گرفته از سوی یکی از متصرفان غیرمجاز در هفته گذشته در اجرای دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم با آزادسازی این محل موجب دسترسی اهالی منطقه یادشده به خیابان اصلی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و عابران پیاده فراهم شد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۱۷۶ فقره اخطاریه کتبی برای ۶۱۸۶۸۷ مترمربع از اراضی ملی از سوی ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی صادر شده است، گفت: تعداد ۳۱۱ اکیپ گشت اعزامی در سه ماهه امسال اعم از موتوری، خودرویی و پیاده انجام شده که به ۳ مورد جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه انجامیده است.
آقای مؤمنی اضافه کرد: آزادسازی ۳ قطعه از اراضی ملی و دولتی که به صورت غیرمجاز برای خشک کردن ماهی اشغال شده بود از دیگر اقدامات در راستای حفظ اراضی ملی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: اراضی ملی و دولتی، سرمایه‌ها و دارایی‌های ملی محسوب می‌شوند و با حمایت‌های قانونی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم برای تدابیر اجرایی حفاظتی، طرح ویژه گشت و پایش و مراقبت از عرصه‌ها و اراضی ملی و دولتی جزایر قشم، هنگام و ناز با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمده است.
آقای مؤمنی گفت: اکیپ گشت یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی برخورد قانونی خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها