مدیرعامل منطقه آزاد قشم در جلسه معارفه مشاور طرح جامع قشم مطرح کرد؛

برنامه ریزی افزایش کیفیت زندگی ساکنان منطقه با اجرای طرح جامع قشم

جلسه معارفه مشاور طرح جامع قشم با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، پروین فرشچی عضو هیات مدیره سازمان و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان و نمایندگان مشاور این طرح برگزار شد.

برنامه ریزی افزایش کیفیت زندگی ساکنان منطقه با اجرای طرح جامع قشم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این جلسه که در محل مرکز بین المللی رشد برگزار شد، گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و متوازن در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... در این منطقه نیازمند آسیب شناسی مسیر طی شده و هدف گذاری دقیق برای آینده هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تهیه طرح آمایش سرزمینی در قشم، افزود: طی سال های گذشته و با حضور گروه های مشاور بین المللی، مطالعات مختلفی در این منطقه صورت گرفته که باید با استفاده از اطلاعات گذشته و بررسی های جدید، نقشه راه توسعه قشم تدوین شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: طی دهه های گذشته مناطق آزاد با موانع و مشکلات فراوانی مواجه بوده اند و با توجه به این موارد می توان گفت که عملکرد قابل قبولی داشته اند.

مومنی در ادامه با اشاره به مزیت های قشم در حوزه های اقتصادی، نفت و انرژی، شیلات و گردشگری، تصریح کرد: انتظار ما از مشاور طرح جامع قشم این است که با توجه به ماموریت و جایگاه قانونی سازمان منطقه آزاد قشم به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد که توسعه بخش های مختلف به صورت همگن و هماهنگ با برنامه های بلندمدت این منطقه باشد.

وی بیان کرد: انتخاب مشاور داخلی برای تهیه طرح جامع قشم از این جهت دارای اهمیت است که این مجموعه می تواند با درک از تغییرات روز در وضعیت اقتصاد کشور برای توسعه این منطقه برنامه ریزی کند.

عالیترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به موفقیت های بدست آمده طی سال های گذشته در زمینه های اقتصادی، شیلات، نفت و انرژی، اشتغالزایی و گردشگری در سطح جزیره، گفت: برای اینکه توسعه متوازن و پایدار را در زمینه های مختلف مشاهده کنیم نیازمند برنامه ریزی، نقشه راه و هدف گذاری دقیق و صحیح هستیم که امیدواریم این موارد در طرح جامع قشم لحاظ شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: طرح جامع قشم باید به نحوی تهیه و اجرایی شود که شاهد ایجاد تغییر در وضعیت اقتصادی و همچنین افزایش کیفیت زندگی مردم منطقه باشیم. براساس این گزارش، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه، گفت: در راستای تهیه و تدوین برای توسعه متوازن در قشم نیازمند همکاری همه جانبه تمام بخش ها و ارکان سازمان منطقه آزاد قشم با مشاور در جهت تدوین طرح جامع قشم هستیم.

پروین فرشچی ادامه داد: برای آسیب شناسی مسیر طی شده در منطقه آزاد قشم بیش از هر عامل دیگری نیازمند انتقال تجربیات مدیران و کارشناسان فعال در این مجموعه هستیم. وی با اشاره به اهمیت ماموریت و برنامه های بلندمدت و چشم انداز آینده منطقه آزاد قشم، اضافه کرد: طرح جامع نیازمند نگاهی همه جانبه به تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه برای توسعه پایدار و متوازن خواهیم بود.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: با نهایی شدن طرح جامع قشم و اجرای صحیح و اصولی آن در آینده شاهد تحولات جدید وضعیت اقتصادی و کیفیت زندگی و همچنین توسعه همه جانبه جزیره قشم خواهیم بود.

در بخش دیگری از این جلسه نمایندگان کنسرسیوم مشاور طرح جامع قشم به معرفی و ارائه رزومه فعالیت های خود در نقاط مختلف و همکاری هایی که با سایر مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور داشته اند، پرداختند. آنان در ادامه توضیحاتی درباره شیوه جمع آوری و پایش اطلاعات و همچنین ویژگی های طرح جامع جدید قشم ارائه کردند.

گفتنی است در راستای اقدامات مربوط به تهیه و تدوین طرح جامع قشم که یکی از مصوبات شورای معاونین سازمان منطقه آزاد قشم در سال 98 بوده است، کنسرسیومی متشکل از شرکت مهندسی شهریگ و مهندسین مشاور سبز اندیش پایش در جلسه ای با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، پروین فرشچی عضو هیات مدیره و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان با حضور نمایندگان مشاور معارفه شدند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها