رئیس اتاق اصناف تهران

قیمت آش، حلیم، زولبیا و خرما اعلام شد

قیمت آش وحلیم در ماه رمضان نسبت به سال گذشته افزایش قیمتی نداشته اما زولبیا و بامیه به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته داشته است.

قیمت آش، حلیم، زولبیا و خرما اعلام شد

رئیس اتاق اصناف تهران قیمت اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از اتاق اصناف تهران قاسم نوده فراهانی از قیمت گذاری سه قلم کالای پر مصرف در ماه مبارک رمضان تا کنون خبر داد و گفت: قیمت آش و حلیم نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و هر کیلو حلیم به قیمت ۲۵ هزار تومان و هر کیلو آش و قیمت ۲۰ هزار تومان در ماه رمضان عرضه خواهد شد.

 

او همچنین قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه را ۲۴ هزار تومان اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت برخی مواد اولیه آن، ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین طبق اعلام رئیس اتاق اصناف تهران، هر کیلو خرما به قیمت ۲۴۰۰۰ تومان در ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود. بنابراین قیمت هر جعبه خرما که عموماً نیم کیلو وزن دارد و حدود ۱۲ هزار تومان خواهد بود.

 

نوده فراهانی با بیان اینکه همه واحدها باید طبق پروتکل‌های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا عمل کنند و بازرسی‌ها در این مدت شدت می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اتحادیه‌های صنفی سعی می‌کنند مردم را به خرید اینترنتی تشویق کنند تا کمتر از خانه خارج شوند.

بنابراین شهروندان می‌توانند هم از سایت«بازارگاه» که پیش از این راه‌اندازی شده به صورت اینترنتی اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند و هم برخی اتحادیه صنفی اقلام خود را در سایت اتحادیه‌ شان به فروش می‌رسانند.

 

در زمینه کالاهای اساسی نیز طبق اعلام سازمان حمایت، ۵۰ هزار تن برنج هندی با قیمت کیلویی حداکثر ۸۰۰۰ تومان، به همین میزان شکر با قیمت کیلویی حداکثر ۵۹۰۰ تومان، ۲۵ هزار تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی حداکثر ۱۲ هزار تومان، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب کیلویی حداکثر ۴۲ هزار تومان، در ماه رمضان عرضه می‌شود.

حدود ۵۰ هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰ هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن بسته بندی و سایر مشخصه‌های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان قیمت‌گذاری می‌شود، از امروز در فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای، اصناف منتخب، میادین میوه و تره بار و تعاونی‌ها برای ماه رمضان عرضه می‌شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها