دکترخداداد غریب پور اعلام کرد:

200 میلیارد تومان کمک های بلاعوض معدن و صنایع معدنی برای مقابله با کرونا

رئیس هیات عامل ایمیدرو از همکاری ایمیدرو و شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای مقابله با کرونا و کمک های بلاعوض 200 میلیارد تومانی خبر داد. زیرمجموعه های ایمیدرو (شرکت های معدن) وزارت صمت با مدیریت و تدبیر دکتر غریب پور تا امروز توانسته اند خدمات گسترده ای را در جهت مقابله با کرونا انجام دهند.

200 میلیارد تومان کمک های بلاعوض معدن و صنایع معدنی برای مقابله با کرونا

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر خداداد غریب پور امروز در جلسه ویدیو کنفرانس با جمعی از شرکت های معدنی و صنایع معدنی، ضمن بیان این خبر اظهار داشت: پیش از این در راستای سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت، ارزش کمک های بلاعوض به 136 میلیارد تومان رسیده بود که اکنون در ادامه همان سیاست ها، میزان کمک ها به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: پیشتر در قالب همین همکاری ها، هزینه واردات 11 میلیون ماسک پرداخت و واردات انجام انجام شده و اقلام ضروری نیز بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده است. وی تاکید کرد: این ماسک ها مورد تایید آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است. رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اولویت تامین ماسک از داخل گفت: در صورت تایید نتایج آزمایشگاهی، می توانیم هزینه تامین بخشی از نیاز کشور به ماسک از داخل را برعهده گیریم به طوری که واردات این محصول، کاهش یابد.

وی با ابراز تشکر از کادر درمانی کشور، ادامه داد: ایمیدرو و شرکت های این بخش، در حد توان خود، با تامین ماسک و گان پرستاری (و سایر اقلامی که پیشتر خبررسانی شد)، از این قشر زحمتکش حمایت می کند

حفظ تولید در کنار رعایت اصول ایمنی و بهداشتی کارکنان

غریب پور با اشاره به اقدامات ارزنده شرکت های تابعه به ایمیدرو برای مقابله با کرونا در کنار حفظ تولید، تصریح کرد: این همکاری ها همچنان ادامه دارد. غریب پور همچنین گفت: با توجه به اینکه پایان موضوع کرونا مشخص نیست، نمی توان تولید را متوقف کرد و خوشبختانه اقدامات شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی برای تداوم تولید همزمان با رعایت پروتکل های مربوطه و مسائل بهداشتی و ایمنی، رضایت بخش بوده است.

 

عبور از شرایط کرونایی

وی ادامه داد: شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی برای مقابله با کرونا، اقداماتی همچون انجام تست های غربالگری و خونگیری از کارکنان، اعطای روزانه ماسک به کارکنان، ضدعفونی کردن کامیون های ورودی به کارخانه ها، قرنطینه کردن رانندگان ورودی از سایر شهرها و غیره را انجام می دهند که گام ارزشمندی برای حفظ سلامت کارکنان محسوب می شود.

بنا به گزارش مذکور، در این ویدیو کنفرانس، مدیران عامل و مدیران بخش اچ.اس.ایی.ایی (بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی) شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ملی صنایع مس، ملی فولاد، سنگان، آلومینای جاجرم و سنگ آهن سیرجان و نیز مدیریت اچ.اس.ایی.ایی ایمیدرو اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا را تشریح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها