وصول مالیات تا 1399/2/31 متوقف شد

بر اساس ماده 186 قانون مالیات های مستقیم بانک ها مکلفند جهت ارائه تسهیلات برای اشخاص حقیقی و حقوقی از سازمان امور مالیاتی استعلام کنند.

وصول مالیات تا 1399/2/31 متوقف شد
کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد (۱۰): در پی شیوع ویروس کرونا، حمایت های مالیاتی از فعالان اقتصادی، از سوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به شرح ذیل اعلام شد: در مرحله اول برخی تمهیدات با صدور بخشنامه های لازم از سوی سازمان امور مالیاتی کشور صورت گرفت و در مرحله دوم نیز بسته حمایتی پیشنهادی تهیه و از سوی وزارت اقتصاد برای تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال شد که تا کنون، سه بند آن به تصویب رسیده است. طبق تصمیمات متخذه، سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم سال 1398، از 15 فروردین 1399 به تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 تغییر یافت. در این طرح حمایتی مصوب شد، که کلیه عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات های مستقیم ذکر شده است، تا مورخ 1399/2/31 متوقف شود/باتوجه به اینکه صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط می باشد، صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تا پایان شهریورماه سال 1399 نیاز به اخذ گواهی از اداره امور مالیاتی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت. بانک ها و موسسات اعتباری برای اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی تا دو میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا پنج میلیارد ریال نیاز به استعلام از ادارات امور مالیاتی ندارند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تمهیدات حمایتی این سازمان در راستای حمایت از فعالیت های اقتصادی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، به نقل از رسانه مالیاتی ایران، معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص اقدامات این سازمان گفت: در مرحله اول برخی تمهیدات با صدور بخشنامه های لازم از سوی سازمان امور مالیاتی صورت گرفت و در مرحله دوم بسته حمایتی پیشنهادی تهیه و  از سوی وزارت اقتصاد برای تصویب به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال شد که تا کنون سه بند آن به تصویب رسیده است.
وی افزود: در گام نخست به منظور پیشگیری از گسترش بیماری، جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی از 15 اسفندماه 1398 تا پایان فروردین ماه 1399 لغو شد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه براساس ماده 186 قانون مالیات های مستقیم بانک ها مکلفند جهت ارائه تسهیلات برای اشخاص حقیقی و حقوقی از سازمان امور مالیاتی استعلام کنند، اظهارداشت: با توجه به شرایط اخیر بانک ها و موسسات اعتباری برای اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی تا دو میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا پنج میلیارد ریال نیاز به استعلام از ادارات امور مالیاتی ندارند.
وی همچنین در خصوص مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: طبق تصمیمات صورت گرفته سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم سال 1398، از 15 فروردین 1399 به تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 تغییر یافت.
پارسا افزود: دراین طرح حمایتی مصوب شد که کلیه عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات های مستقیم ذکر شده است، تا 1399/2/31 متوقف شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط می باشد، باتوجه به شرایط اخیر کشور صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تا پایان شهریورماه سال 1399 نیاز به اخذ گواهی از اداره امور مالیاتی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها