سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش

اهمیت گردشگری سلامت بر کسی پوشیده نیست و در سازمان‌هایی که ایران در آن عضویت دارد، اکو از مهم‌ترین هاست و به علت وجود دفتر در تهران، باعث افزایش حجم همکاری‌ها می‌شود.

سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش

جزیره کیش در سمپوزیوم سرمایه‌گذاری گردشگری میزبان مسئولین و سرمایه‌گذاران ده کشور خارجی و مناطق آزاد و استان‌های کشور خواهد بود. 

مجید ملانوروزی، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های جزیره کیش را برگزاری ایونت‌ها، در کنار بحث برندینگ دانست و گفت، گردهمایی‌های اینچنین به ایجاد حوزه‌های مختلف گردشگری کمک می‌کند.

معاون گردشگری سازمان با اشاره به خلاء نمایشگاه‌ها و سمپوزیوم‌های گردشگری ابراز امیدواری کرد، این گردهمایی به توسعه صنعت گردشگری و گسترش میراث ملموس و غیرملموس در منطقه بیانجامد.

وی افزود، این فعالیت‌ها در حوزه گردشگری سلامت و ایجاد پرواز مستقیم افغانستان، شروع شده و با فعالیت‌های گردشگری ادامه خواهد یافت.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان و اکو در اردیبهشت ماه گفت، سیاست کلی سازمان در برون‌سپاری پروژه‌های اینچنین؛ و دریافت نتایج بهتر در نتیجه عدم وابستگی به دموکراسی‌های معمول می‌باشد.

علی رجب‌زاده، اظهار داشت شرکت دکوپاژ اولین‌بار در سال۹۵ نسخه‌ی ایرانی اولین نمایشگاه دنیا در حوزه گردشگری  را که در فرانسه برگزار می‌شود با نزدیک شدن به استاندارهای لازم برگزار کرد و ادامه داد، این گردهمایی تخصصی صنفی با حضور مدعوین سه سازمان اکو، گردشگری و میراث‌فرهنگی برگزار خواهد شد و بعد نشست‌های پاویونی و بدون استفاده از سازه، با حضور مهمانان اکو، سفیران، مدیران کل استان‌ها در میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاران آنها، و سرمایه‌گذاران کیش به محتواسازی، تعامل‌گرایی و مبادله افکار خواهند پرداخت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی دکوپاژ و مجری این سمپوزیوم تصریح کرد درآمد گردشگری، آن هم در زمان تحریم که درآمد نفتی کاهش یافته، بسیار حائز اهمیت می‌نماید و می‌تواند با جذب گردشگر خارجی، جایگزین خوبی باشد.

وی افزود، اهمیت گردشگری سلامت بر کسی پوشیده نیست و در سازمان‌هایی که ایران در آن عضویت دارد، اکو از مهم‌ترین هاست و به علت وجود دفتر در تهران، باعث افزایش حجم همکاری‌ها می‌شود. رجب‌زاده در مورد زمان و چگونگی برگزاری سمپوزیوم گفت، بیست و بیست‌و یکم آذر ماه در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش، ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود؛ او ادامه داد،

سالن‌های جنبی نیز با موضوع پنل‌های تخصصی در هر گروه و با تولیت سازمان‌های مجزا میزبان سرمایه‌گذاران خواهند بود.

رجب‌زاده ضمن اشاره به این‌که انجمن سرمایه‌گذاران افغان در ایران تنها در سال گذشته ۷هتل پنج‌ستاره را در مشهد احداث کردند؛ گفت اهمیت سرمایه‌گذار خارجی بسیار قابل‌توجه است اما باید در سوق دادن سرمایه‌گذاری در مسیر درست، وقت داشت و این مورد تنها از ما که مجری رویداد و ارائه‌دهنده پلتفرم هستیم، بر نمی‌آید. وی تاکید کرد، بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری هر کدام از مناطق آزاد کشور و استان‌ها، در این سمپوزیوم ارائه و بررسی می‌شوند.

ملانوروزی در خصوص برنامه‌های جزیره کیش در این سمپوزیوم گفت، هم در حوزه سرمایه‌گذاری و هم گردشگری قصد معرفی و ارائه فرصت‌های خود را دارد. وی اعلام کرد قزاقستان، پرواز آلماتی_گرگان_کیش با همکاری کیش‌ایر و قزاقستان‌ایر در حال راه‌اندازی است. وی بر اهمیت بخش خصوصی در اجرایی شدن طرح‌های سرمایه‌گذاری خصوصا پروازهای بین‌المللی تاکید کرد و گفت، بانک ملت قرارداد ۶۰۰۰مسافر را با اربیل منعقد کرده است.

هیچ‌کدام از ده کشور خارجی عضو اکو، عدم‌حضور اعلام نکرده‌اند و احتمالا همه آنها شرکت خواهند داشت.

اکوتوریزم دریایی و بحث تشویق سرمایه‌گذاری با مدیریت اتاق بازرگانی ایران از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها