"گل‌گهر ۲۰۳۰ " می‌تواند در جمع ۵۰ شرکت برتر دنیا قرار بگیرد

منطقه گل گهر به لحاظ ساختاری و سیستمی در کشور سرآمد است و تحولاتی که طی این چند سال در این رخ داده، حاصل همت جمعی شرکت‌های منطقه به عنوان سربازان وفادار به منطقه گل گهر و اقتصاد کشور بوده است.

"گل‌گهر ۲۰۳۰ " می‌تواند در جمع ۵۰ شرکت برتر دنیا قرار بگیرد

جمشید ملارحمان در ترسیم استراتژی "گل گهر2030" نخستین نشست کارگروه‌های تخصصی منطقه گل گهر:


توجه به پژوهش، ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و کاربردی، ارتباط با عرصه بین‌الملل باید برای رسیدن به اهداف در اولویت قرار گیرد.
در استراتژی ۲۰۳۰ باید یک شرکت به جای ۳۰ شرکت وجود داشته باشد و یک مجموعه عظیم اقتصادی یکپارچه داشته باشیم.
در راستای تحقق اهداف کلان گل گهر باید بهترین حمل و نقل را بدون کوچکترین ضعفی در اختیار داشته باشیم و ضعف‌ها و خلأها را برطرف کنیم.
لازمه دستیابی به اهداف، ساختارسازی و ارتقا سطح مهارت، آموزش، تخصص منابع انسانی و توجه به معیشت و سطح زندگی همکاران است.
اکتشاف باید مهمترین فعالیت ما باشد و چنانچه با کمبود ذخایر مواجه شدیم برای توسعه‌های آتی کشور باید با هدف کشف ذخایر جدید به نقاط دیگر دنیا برویم.
 

ایمان عتیقی معاون مدیر عامل و مدیر مجتمع گل گهر:


مهمترین هدف نشست، این است که در جهت منافع مشترک شرکت‌ها گام برداشته شود و قطعا هم فکری و هم افزایی در کارگروه‌ها برای منطقه، ارزش افزوده و خلق ارزش می‌کند.

منطقه گل گهر به لحاظ ساختاری و سیستمی در کشور سرآمد است و تحولاتی که طی این چند سال در این رخ داده، حاصل همت جمعی شرکت‌های منطقه به عنوان سربازان وفادار به منطقه گل گهر و اقتصاد کشور بوده است.

با هدایت مدیران ارشد شرکت گل گهر اکنون دوره‌ای تازه برای توسعه روزافزون را آغاز کرده‌ایم.

30شرکت در منطقه گل گهر فعال هستند که هر کدام ماموریتی تعیین شده دارند و بر اساس آن، اهدافی را تعیین کرده اند و در آن راستا در حرکت هستند.

منطقه گل گهر به دلیل کثرت شرکت های مشابه و همچنین موضوعات مشابه ای که دارد نیازمند یک نگاه سیستمی است و باید همانطور که در اهداف چشم انداز گل گهر 98 دیده شده، قدم برداشته شود.

با شناختی که کل مجموعه از مهندس ملارحمان و نگاه سیستمی ایشان داریم، مدیران منطقه گل گهر امید دارند که این نگاه سیستمی بر منطقه گل گهر حاکم شود.
باید چشم انداز واحدی برای منطقه گل گهر در 10 سال آینده تعریف و قرار است اطلاعات آن از 10 کارگروه تخصصی استخراج شود.
این 10 کارگروه حکم اتاق فکر مدیران ارشد منطقه گل گهر را دارند و نتیجه این هم اندیشی قرار است منجر به تدوین چشم انداز ده ساله منطقه گل گهر شود و نقطه قوتی برای همه شرکت ها باشد.
 

 

محمدرضا کرمی شاهرخی رییس هیأت مدیره گل گهر:


بسیاری از مسایل مربوط به گل گهر، گهر زمین و منطقه در زمانی که ملارحمان در ایمیدرو مسؤولیت داشت، برطرف شد و اکنون نیز می تواند در گل گهر نقشی به مراتب تاثیرگذارتر داشته باشد‌.

"گل‌گهر ۲۰۳۰ " می‌تواند در جمع ۵۰ شرکت برتر دنیا قرار بگیرد و تبدیل به یک گل‌گهر یکپارچه بین‌الملل شود و ما باید ارزش برند این شرکت را بالا ببریم.

گل‌گهر ۲۰۳۰ باید متفاوت باشد و سرمایه‌های دانشی بالایی ایجاد کند و در این فرایند بهترین تجهیزات و ماشین‌آلات را از هر گوشه دنیا به کار گرفت تا بتوان به اهداف گل‌گهر ۲۰۳۰ دست یافت.

برای سرمایه‌های فکری خودمان در 10 سال آینده هزینه کنیم، تنوع بخشی تولید را افزایش دهیم. علاوه بر آن زمینه های فعلی کشور را شناسایی و به برون رفت از فضای کنونی و صرفا تکیه بر منابع کشور فکر کنیم و از سیستم‌های پیمانکاری که کارهای کلیدی انجام می‌دهند غافل نشویم.
امروز باید اهمیت جدی به خروجی کارگروه‌های تخصصی داده شود چراکه حاصل تجارب ارزشمندی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها