«ومعادن» با ۵۰% ان ای وی معامله می شود!

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تخصصی ترین هلدینگ معدنی فلزی بازار بورس بوده که با سرمایه اسمی ۳۰ همتی ، در بازار سرمایه تقریبا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

«ومعادن» با ۵۰% ان ای وی معامله می شود!

 

در دوره ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه نخست در شاخص بازدهی فروش شده است. در دوره ۱۴۰۱ ، سود خالص ومعادن بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بوده و کادر مدیریتی تا افق ۱۴۰۶ ، رقمی بالغ بر ۱ میلیارد دلار را تارگت سود قرار داده است.

در انتهای فروردین ۱۴۰۳ بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت به بیش از ۳۰.۲ هزار میلیارد تومان رسیده ؛ تخصیص این منابع به صورت ۶۰% ( ۱۸.۲ همت ) در شرکت های بورسی و ۴۰% ( ۱۲ همت ) در واحد های غیربورسی بوده است. تمرکز خاصی بر  صنعت استخراج کانه های فلزی داشته و از مجموع منابع سرمایه گذاری شده ، ۱۹.۸ هزار میلیارد تومان معادل ۶۶% از کل منابع ، در صنعت سرمایه گذاری شده است.

در تاریخ نگارش این مقاله (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ، ارزش بازار سبد بورسی شرکت به حوالی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده و این یعنی تقریبا ۱۵۶ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده ؛ عددی خاص که گویای اثربخشی استراتژی های سرمایه گذاری شرکت بوده و به ندرت در هلدینگ های بازار دیده می شود. با عنایت به دیتای منتشر شده توسط شرکت ، در انتهای سشن معاملاتی روز یک شنبه ، بدون احتساب ارزش پرتفوی غیربورسی ، خالص ارزش دارایی های هر سهم برابر با ۶۶۰ تومان بوده و این یعنی قیمت تابلوی سهم تقریبا ۵۰% ارزش ذاتی سهم است. ( P/NAV = 50% )

یکی از مهمترین پروژه های این غول معدنی ، طرح معدن مس جانجا است که با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی در حال اجرا است. پس از بهره برداری ، سالانه ۳۰۰ میلیون دلار درآمد خواهد داشت. بر طبق اخبار موثق ، طی روز های گذشته ۶ دستگاه دامپتراک ۱۰۰ تنی وارد معدن شده و در همین هفته نیز ۹ دستگاه دیگر وارد عملیات می شود. در سایه این رویداد ، میزان استخراج حداقل ۲.۵ برابر خواهد شد و در نتیجه عملیات استخراج با سرعت بیشتری انجام می شود. #ومعادن بزرگترین سهامدار این پروژه است ؛ بدین صورت که به صورت مستقیم مالک ۲۰% از سهام این پروژه بوده و به صورت غیرمستقیم نیز از طریق شرکت های کگهر ، کگل ، کچاد و تجلی در این پروژه سهیم است.

این غول معدنی به صورت غیر مستقیم از طریق دو زیرمجموعه خود یعنی کنور و تجلی ، سهامدار اصلی بزرگترین پروژه گندله سازی  غرب کشور یعنی شرکت صیا امید غرب خاور میانه نیز محسوب می شود. این پروژه در سال ۱۴۰۰ استارت خورده و در بخش های فوندانسیون و سازه های فلزی به ترتیب ۹۵% و ۸۷% پیشرفت فیزیکی داشته است. برآورد شده که این کارخانه ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد.

از طریق شرکت های کچاد و تجلی ، در پروژه آهن و فولاد سرمد ابرکوه نیز سهم بالایی دارد. این شرکت از جمله برترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان میلگرد فولادی در کشور بوده و در حال حاضر هم سه طرح توسعه کارخانه کلاف سازی ( ۴۵۰ هزار تن ) ، فولاد سازی ( ۶۰۰ هزار تن ) و احیا مستقیم ( ۱.۲۰۰ هزار تن ) در درون  این شرکت در حال اجرا است.

منبع: بورس ۲۴

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها