تعهد به توسعه در گل گهر/ آیا چشم انداز ۱۴۱۰ زودتر از موعود محقق می‌شود؟

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اعلام کرده است در سال جدید هر ۴ ماه یکبار از یک پروژه بهره برداری خواهد کرد.

تعهد به توسعه در گل گهر/ آیا چشم انداز ۱۴۱۰  زودتر از موعود محقق می‌شود؟

این موضوع به معنای افزایش تولید و درآمد‌های این مجموعه خواهد بود و گامی مهم در راستای تحقق چشم انداز ۱۴۱۰ که توسعه در تمامی حوزه‌های دخیل در تولید را پیش بینی کرده است.  

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تدوین چشم انداز 1410 خود به دنبال توسعه همه جانبه است که بتواند نقش خود در زنجیره ارزش فولاد را چند برابر امروز کند.

 در حال حاضر این مجموعه اصلی ترین تولید کننده مواد اولیه در زنجیره ارزش فولاد است و باید آن را بازیگر اصلی این صنعت دانست. 

درنتیجه با تحقق چشم انداز تدوین شده، این نقش بیش از گذشته خواهد شد اما لازمه آن اجرای پروژه های کمی و کیفی در بخش های مختلف است.

 بی شک بخشی از این پروژه ها در بالادست و در حوزه معدن خواهد بود و بخشی دیگر در افزایش تولید مواد اولیه و در ادامه توسعه سبد محصولات در واحد فولاد سازی و ... خواهد بود.

 البته این چشم انداز تنها به تولید کمی و کیفی ختم نمی شود بلکه حرکت به سمت معدنکاری هوشمند، توسعه ناوگان ماشین آلات و... تماما در این چشم انداز قرار می گیرد.

اما اخیرا در مجمع عمومی فوق‌العاده این مجموعه که در اسفند ماه برگزار شد، سرمایه گل گهر از ۳۳ هزار میلیارد تومان به ۴۳ هزار میلیارد تومان ( ۵ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته و ۵ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات آورده نقدی سهامداران) به تصویب رسید.

این افزایش سرمایه می تواند خبری خوش برای سهامداران «کگل» باشد. درواقع این افزایش سرمایه گامی دیگر در راستای تحقق چشم انداز این مجموعه خواهد بود .

 

اما نکته بسیار مهم آن است که گل گهر قرار است هر 4  ماه یکبار، یک پروژه را به بهره برداری برساند و این به معنای سرعت بالای تحقق چشم اندازی است که این مجموعه برای خود متصور شده است. 

اما تحقق چشم انداز نتیجه ای است که در بلند مدت بدست می آید، در کوتاه مدت و میان مدت نیز بهره برداری از پروژه ها می تواند به افزایش تولید و فروش بینجامد.

 در نتیجه این اتفاق می توان شاهد تامین بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح ها و چشم انداز بود.

 از سویی دیگر این مجموعه با بهره برداری از پروژه های جدید آن هم هر 4  ماه یکبار، به نوعی در حال قدرت نمایی در میان رقبای خود در برنامه ریزی و روند اجرای پروژه است. 

آن طور که گفته های مدیران گل گهر نشان می دهد این مجموعه عزم خود را برای توسعه همه جانبه جزم کرده است و در تلاش است تا برنامه ها در زمان پیش بینی شده اجرایی شوند.

 البته با سرعتی که این مجموعه در پیش گرفته است، بی شک در برخی از حوزه ها زودتر از 1410  این چشم انداز محقق خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها