25 فروردین روز ملی منابع انسانی

منابع انسانی دیروز، امروز با عنوان سرمایه انسانی، مهمترین دارایی هر سازمانی تلقی می شود.

25 فروردین روز ملی منابع انسانی

یادداشت حمید محمدی رفیع- معاون توسعه سرمایه های انسانی و مسئولیت اجتماعی

سرمایه انسانی منشا تفکر و برنامه ریزی، منبع خلاقیت و نوآوری، بازوان اجرایی استراتژی ها و برنامه ها و نهایتا محوری بنیادین در چرخه عمر هر کسب و کاری است. به زعم پیتر دراکر، هر سازمان به اندازه توانایی و استعداد کارکنانش شکوفا خواهد شد. در وصف اهمیت و جایگاه سرمایه انسانی در سازمان می توان ساعت ها صحبت کرد و صدها صفحه کتاب نوشت.

در خصوص دلیل نامگذاری روز 25 فروردین به عنوان روز ملی منابع انسانی می توان به این موضوع اشاره نمود که برای اولین بار در کشور، درسال 1391 در مدل تعالی 34000، روز ملی منابع انسانی پیشنهاد و به سازمان ها ارائه شد و به تدریج مورد استقبال سازمان ها قرارگرفت. از این جهت که شکوفایی و تعالی انسان در سازمان ها؛ هدف اصلی مدل 34000 است و این روز در تقویم، مصادف با سالروز بزرگداشت مقام عطار نیشابوری؛ نظریه پرداز تعالی هفت مرحله ای (هفت وادی سلوک در تصوف) می باشد، ایجاب می کرد که این روز همزمان به عنوان روز ملی منابع انسانی نامگذاری گردد.

با توجه به نگاه حاکم بر فولاد سنگان، سرمایه انسانی و مسائل مرتبط با آن همواره در صدر برنامه ها و دغدغه های سازمان قرار داشته است. همکاران پرتلاش ما در مجموعه توسعه سرمایه های انسانی و مسئولیت های اجتماعی فولاد سنگان با گام برداشتن در مسیر تعالی و بلوغ حوزه منابع انسانی با اتکا بر توان داخلی و مبتنی بر مدل های علمی و به روز، پیوسته به دنبال اعتلا بخشیدن و ارتقا جایگاه سرمایه های انسانی هستند. گواه این ادعا کسب جوایز متعدد در ارزیابی های معتبر ملی در حوزه منابع انسانی اعم از نشان برنزین جایزه تعالی منابع انسانی و نشان C1 مدل 34000 جایزه ملی منابع انسانی در سال گذشته می باشد. نخست بر خود لازم می دانم روز ملی منابع انسانی را به خانواده بزرگ فولاد سنگان تبریک عرض کنم و همچنین تبریک و تشکر ویژه ای از همکاران پرتلاش و گرانقدرم در مجموعه توسعه سرمایه های انسانی و مسئولیت اجتماعی فولاد سنگان داشته باشم. مایه افتخار و مباهات است در کنار شما عزیزان و زیر سایه همت بلند و تلاش بی دریغتان، نام فولاد سنگان در صنعت شرق کشور، همواره بی بدیل، پیشتاز و ماندگار بدرخشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها