جنگ و زلزله در منطقه چه تاثیری بر گرانی دلار داشت؟

قیمت دلار ۱۷ مهر ۱۴۰۲؛ پرش قیمت دلار بخاطر چیست؟ روندسازی یا هیجان؟

جنگ و زلزله در منطقه چه تاثیری بر گرانی دلار داشت؟

 قیمت دلار دیروز یک پله صعود کرد و با افزایش هزار و ۳۵۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. این اسکناس همزمان با بازگشایی بازارها روند شارپی بیشتری داشت و به کانال ۵۲ هزار تومانی نیز ورود کرد، اما در میانه معاملات، روند قیمت‌ها در بازارهای مالی کمی تعدیل شد و دلار به کانال ۵۱ هزار تومانی برگشت.

 روز گذشته علاوه بر اخبار مربوط به جنگ در خاورمیانه، موضوع بسته شدن بازار هرات به دلیل زلزله‌های پیاپی در افغانستان، محکومیت آمریکا به واریز خسارت ۴۳ میلیون دلاری به حساب ایران در پی نقض تعهدات دولت آمریکا مبنی بر ترتیب انتقال اقلام غیرنظامی ایران مطابق با بیانیه الجزایر از دیگر اخباری بود که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. اما سیگنال ناامنی‌ در منطقه تقاضاهای جدید را وارد بازار ارز کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی را خط مقاومت جدید قیمت دلار می‌دانند و قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی را خط حمایتی این اسکناس توصیف می کنند.

بررسی قیمت دلار از کف کانال ۴۹ هزار تومانی که بیشترین نوسان قیمت را در این محدوده داشت، تا محدوده ۵۱ هزار و ۷۷۰ تومانی فعلی، با رشد ۵.۶۱ درصدی همراه بوده است. از همین رو کارشناس اقتصادی تاکید می‌کنند نوسانات ۱۰ درصدی قیمت طبیعی است.

آنها ارزش ذاتی این اسکناس را با توجه به رشد نقدینگی در محدوده کانال هفتم می‌دانند و معتقدند هنور برای شکست سقف قبلی قیمت دلار زود است که شاهد پیک دوم رشد شارپی این اسکناس باشیم.|تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها