ریاست جمهوری:

از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین نمی ترسیم

سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد افزایش تورم و قیمت بنزین منجر به اعتراضات نمی شود و از تجمعات مردم نمی ترسیم.

از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین نمی ترسیم

به گزارش مستقل آنلاین،الشرق الاوسط نوشت:

کرملین روز جمعه اعلام کرد با وجود بازگشت تورم که به طور فزاینده ای درآمد روس ها را که قبلاً تحت تأثیر تحریم ها و کاهش ارزش روبل قرار گرفته بودند، کاهش می دهد، از "انفجار اجتماعی" و بروز اعتراضات در روسیه نمی ترسد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه گفت: «هیچ انفجار اجتماعی وجود نداردهیچ»

روز پنجشنبه در پی افزایش بی سابقه قیمت بنزین در هفته گذشته، دولت تصمیم گرفت برای صادرات بنزین و گازوئیل محدودیت ایجادکند و این نشان دهنده جدی بودن وضعیت است.

پسکوف در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز جمعه توضیح داد که چنین اقدامی "برای تنظیم بازار در شرایط برداشت ضروری است"، باتوجه به اینکه بازار جهانی سوخت "در حال حاضر ناپایدار است".

او به خبرنگاران گفت که محدودیت‌ها در روسیه «تا زمانی که لازم باشد» به قوت خود باقی خواهند ماند.

 پس از یک سال و نیم تحریم‌های شدید بین‌المللی و علی‌رغم سازگاری سریع، روسیه با یک سری مشکلات اقتصادی مواجه است: تورم که در مرداد ماه امسال 15 درصد افزایش یافت،کاهش ارزش روبل ، کمبود نیروی کار در برخی بخش‌ها، فرار مغزها به خارج از کشور وکاهش درآمد قابل توجه از جمله بحران های روسیه طی چند ماه اخیر هستند.

در این زمینه، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که انتظار دارد در اواسط سپتامبر، رشد اقتصادی در نیمه دوم سال جاری کاهش یابد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همچنان تاکید می‌کند که تحریم‌های چندگانه اعمال شده علیه روسیه از زمان حمله این کشور بهاوکراین، آسیب پایداری به اقتصاد روسیه وارد نکرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها