به دلیل بحران اقتصادی،هفته های آینده بنزین در روسیه گران می شود

اقدام روسیه در گاهش تولید نفت موجب شده است کشور با بحران اقتصادی مواجه شود و در هفته های آینده بنزین گران شود.

به دلیل بحران اقتصادی،هفته های آینده بنزین در روسیه گران می شود

ترجمه از:امیررضا نظری

به گزارش مستقل آنلاین، روزنامه گاردین نوشت:

قیمت نفت برای اولین بار در سال جاری به بالای 90 دلار در هر بشکه رسید زیرا روسیه و عربستان سعودی کاهش عرضه را تمدید کردند، بر این اساس رانندگان برای افزایش قیمت بنزین آماده هستند.

 پس از اینکه دو کشور نفت خیز گفتند که طرح خودداری از عرضه در بازار جهانی را تا دسامبر تمدید خواهند کرد، نفت به بالاترین قیمت خود از نوامبر گذشته رسید.

 افزایش قیمت این نگرانی ها را برانگیخته است که هزینه های انرژی بالاتر می تواند و قیمت سوخت را در جایگاه های سوخت برای رانندگان افزایش دهد و نرخ تورم را در سراسر اقتصادهای بزرگ افزایش دهد.

 روسیه و عربستان سعودی اعلام کردند که به کاهش 1.3 میلیون بشکه ای در روز از تولید خود با وجود افزایش تقاضای جهانی به سطوح نزدیک به رکورد ادامه خواهند داد.  این کاهش،تولید را در حدود 9 میلیون بشکه در روز حفظ می کند.

 معامله گران بازار نفت انتظار داشتند عربستان سعودی و روسیه کاهش تولید خود را تا ماه های سپتامبر و اکتبر ادامه دهند، اما برنامه های خودداری از عرضه نفت در بازار تا پایان سال، نگرانی ها را برای بهبود اقتصادهای بزرگ و مصرف کنندگان افزایش داده است.

 راد دنیس، سخنگوی گروه اتومبیلرانی RAC، گفت: «رانندگان قبلاً شاهد افزایش شدید قیمت پمپ در طول ماه آگوست در نتیجه افزایش قیمت نفت بوده‌اند.

 قیمت حتی بالاتر نفت احتمالاً قیمت‌های عمده‌فروشی سوخت را بیشتر افزایش می‌دهد و - در صورت تداوم این شرایط - احتمالاً در هفته‌های آتی باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازارهای بریتانیا خواهد شد.»

 بر اساس تجزیه و تحلیل RAC، قیمت بنزین در ماه گذشته نزدیک به 7 پنس  افزایش یافت و به طور میانگین به 152.25پوند در لیتر رسید، در حالی که گازوئیل با 8پنس افزایش یافت و به 154.37پوند  در لیتر رسید.

 قیمت نفت با وجود آمار ضعیف اقتصادی در سراسر اروپا و کاهش شدید رشد در چین که اغلب به عنوان شاخصی برای تقاضای انرژی در آینده استفاده می شود، مسیر صعودی خود را از سر گرفته است.

 بازارهای نفت اوایل تابستان امسال پس از توافق کارتل نفتی اوپک به رهبری عربستان سعودی با روسیه و متحدانش برای توقف عرضه نفت، شروع به افزایش کردند.  انتظار می رود که گروه موسوم به اوپک پلاس در ماه نوامبر برای توافق بر سر سیاست تولید خود برای ماه های ابتدایی سال 2024 تشکیل جلسه دهد.

 تصمیم سال گذشته برای کاهش تولید، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را خشمگین کرد، زیرا تلاش‌های او برای کاهش هزینه‌های سوخت  ناکام شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها