کارگران در پایتخت تظاهرات کردند

کارگران در پایتخت برای اعتراض به مشکلات معیشتی و صنفی اعتصاب کردند.

کارگران در پایتخت تظاهرات کردند

به گزارش مستقل آنلاین،یورونیوز نوشت:

تظاهرکنندگان شکایت دارند که شرایط کاری آنها در سال های اخیر به میزان قابل توجهی بدتر شده است. کارگران بلژیکی روز دوشنبه در اعتراض به "محدودیت حق اعتصاب" به خیابان های بروکسل آمدند.

در این تظاهرات بیش از 20000 نفر در اعتصاب عمومی شرکت کردند که پس از اعلام دولت فدرال برای اجرای قانون جدید ممنوعیت شرکت در تظاهرات، توسط اتحادیه ها فراخوان شد.

بسیاری از کارگران شرکت کننده برای نشان دادن نظر خود، لباس های زندان را پوشیدند.

فیلیپ باربیون، از اتحادیه FGTB، گفت: «این همان چیزی است که اگر ما برای جلوگیری از قوانین در حال اجرا عجله نکنیم احتمالاً اتفاق می افتد »

«امروز واقعیت تظاهرات، مذاکره با قانون سرکوب شده و بنابراین امروز می‌خواستیم نشان دهیم که اگر کاری نکنیم، فردا به تظاهرات می‌رویم، همه به زندان می‌رویم.»

تظاهرکنندگان همچنین از مجموعه ای از تصمیمات قضایی اخیر که معترضان را مجبور می کند تا محاصره خود را در مقابل سوپرمارکت های زنجیره ای بلژیکی Delhaize لغو کنند، خشمگین هستند. اعتراض آنها به حق امتیاز این شرکت سه ماه است که ادامه دارد.

اولیویه لکومت، دبیر دائمی اتحادیه CGSLB، به یورونیوز گفت که قانون پیشنهادی دولت می تواند این نوع اقدامات را علیه اعتصابات تداوم بخشد.

او گفت: بین اعتراض و مسدود کردن یک شرکت در زمینه نارضایتی - و شکستن آن - کاملاً متفاوت است.

کورین ساچوت، مراقبی که در اعتراضات شرکت کرد، گفت که او به سادگی از حق خود برای اعتصاب استفاده می کند.

او به یورونیوز گفت: "ما برای خرابکاری اینجا نیستیم. ما اینجا هستیم تا حقوق خود را مطالبه کنیم. این یک چیز نیست."

تظاهرکنندگان آنچه را که در بلژیک اتفاق می‌افتد «دامپینگ اجتماعی» نامیده‌اند و گفته‌اند که به مبارزه علیه آن ادامه خواهند داد، در غیر این صورت احتمالاً به سایر بخش‌ها سرایت خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها