در کارگروه احیای معادن کوچک هرمزگان مطرح شد؛

جرجانی: هرمزگان در احیای معادن کوچک موفق عمل کرده است

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس گفت: برای احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در حوزه گچ، آهک و کرومیت با استفاده از تسهیلات صندوق بیمه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های معدنی به تجهیز و تامین ماشین آلات معادن در استان هرمزگان کمک خواهیم کرد.

جرجانی: هرمزگان در احیای معادن کوچک موفق عمل کرده است

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک در جلسه کارگروه احیای معادن کوچک مقیاس در استان هرمزگان عنوان کرد: از اقدامات مهم انجام شده طی سال گذشته در طرح احیای معادن، اجرای بسته‌های سرمایه گذاری معدنی شامل ۴ بسته در استان هرمزگان با هدف تشویق سرمایه گذاران به طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد واحد فرآوری تدوین شده بود که خوشبختانه بسته‌های سرمایه‌گذاری استان با استقبال خوبی مواجه شد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس گفت: استان هرمزگان در بین سایر استان‌های کشور در احیای معادن کوچک مقیاس موفق عمل کرده است.

جرجانی با اشاره به تعدد معادن گچ در این استان به مشکلات صادراتی گچ پرداخت و افزود: برای رفع موانع این حوزه در بحث فرآوری و همچنین تامین مالی برای خرید ماشین آلات معدنی مورد نیاز با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدنی مذاکراتی صورت گرفته تا پس از بررسی کارشناسی و وجود توجیه اقتصادی، وام خرید ماشین آلات در اختیار معدن‌کاران قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بازدید میدانی از معادن گچ، با ذخایر قابل توجه آهک با خلوص و کیفیت بالایی مواجه شدیم که برای استفاده از تمام ظرفیت‌های این معادن لازم است در داخل و خارج از کشور، بازاریابی آن گسترش یابد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس با اشاره به ذخایر قابل توجه استان هرمزگان در زمینه سنگ آهن‌های هماتیتی تصریح کرد: در حال حاضر، ۶ معدن سنگ آهن به دلایل مختلف راکد هستند که مقرر شد تا سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این معادن دارند را معرفی کنیم که از طریق مشارکت با معدن‌دار، این معادن از حالت راکد خارج شده و وارد چرخه تولید شوند.

در سال جاری ۹ میلیون تن گچ به چرخه تولید بازمی‌گردانیم

خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان از جمله مشکلات استان در بخش معدن را تامین سوخت ماشین آلات معدنی خواند که در این رابطه اقدام و با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها توانستیم ۳۳ معدن کوچک غیرفعال را که با این مشکل مواجه بودند به چرخه تولید برگردانیم که این اقدام، در حوزه‌های دریافت حقوق دولتی و افزایش تولید اثرگذار بود.

قاسمی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با استفاده از ظرفیت‌های وزارت صمت و ایمپاسکو ۵۰ معدن کوچک مقیاس غیرفعال را در سطح استان وارد چرخه تولید خواهیم کرد.

رییس سازمان صمت استان هرمزگان عمده مشکلات معدن‌کاران را با توجه به اینکه عمده واحدهای تعطیل، معادن گچ بوده و بازار صادراتی خیلی خوبی هم دارند حمل و نقل دریایی خواند و تصریح کرد: در سطح ملی انتظار داریم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بتواند در این بحث به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما بحث رقابت ناسالمی است که در بازارهای بین‌المللی ایجاد شده و به دنبال آن هستیم که جایگاه انجمن گچ استان به نقش آفرینی پیشین بازگردانیم که رقابت منفی تولیدکنندگان به حداقل برسد.

قاسمی تاکید کرد: بنا داریم در سال جاری حداقل ۹ میلیون تن ماده معدنی گچ که بازار منطقه‌ای هم دارد به چرخه تولید بازگردانیم.

گفتنی است مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در استان هرمزگان همچنین بازدید حضوری از ۵ پروژه جاده‌ای استان و بازدید حضوری برخی معادن به عمل آورد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها