سود 31 میلیارد دلاری عربستان از فروش نفت در 3 ماه!

شرکت نفتی عربستان،آرامکو امروز اعلام کرد در طی 3 ماه گذشته از فروش نفت 31 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

سود 31 میلیارد دلاری عربستان از فروش نفت در 3 ماه!

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه عکاظ نوشت:

شرکت نفت عربستان سعودی «آرامکو» امروز نتایج مالی سه ماهه اول سال 2023 را اعلام کرد که در آن درآمد خالص 119.5 میلیارد ریال (31.9 میلیارد دلار آمریکا) در (سه ماهه اول 2023) بوده است.

در مقایسه با -7.9 درصد در پایان سال 2022، این شرکت در سه ماهه اول برای سه ماهه چهارم سال 2022 حدودا 73.2 میلیارد ریال (19.5 میلیارد دلار) سود سهام پرداخت کرد که نسبت به سه ماهه قبل 4 درصد افزایش داشت و در سال جاری پرداخت خواهد شد. سه ماهه دوم 2023. تقسیم سود 73.2 میلیارد ریال (19.5 میلیارد دلار آمریکا) بوده است.

این شرکت در نظر دارد علاوه بر سود سهام پایه، ساز وکار تقسیم سود مرتبط با عملکرد را نیز اتخاذ کند. مجمع عمومی فوق‌العاده و همچنین اعطای سهام پاداش به ازای هر 10 سهم مالکانه را تصویب کرد.سرمایه‌گذاری‌های عمده در جهت تقویت توسعه استراتژیک در حال انجام است. پیش بینی می شود که توافقنامه های برنامه کفایت به ارزش حدود 27.0 میلیارد ریال (7.2 میلیارد دلار آمریکا) کارایی زنجیره تامین را افزایش دهد و توافق با شرکت مهندسی لیندا برای توسعه فناوری جدید برای شکستن آمونیاک از پیشرفت در راه حل های انرژی کم کربن پشتیبانی می کند.

امین بن حسن الناصر، رئیس و مدیر اجرایی آرامکو عربستان سعودی، گفت: «نتایج نشان دهنده تداوم قابلیت اطمینان بالای آرامکو عربستان، تمرکز بر هزینه و توانایی پاسخگویی به شرایط بازار است. ما به جریان های نقدی قوی دست یافته ایم و در عین حال باعث تقویت بیشتر شرکت شده ایم. موقعیت مالی و تقویت تعهد ما برای به حداکثر رساندن ارزش سهامداران.» در بلندمدت، ما همچنین قصد خود را برای اتخاذ مکانیسم توزیع سود سهام مرتبط با عملکرد، علاوه بر سودهای اساسی که شرکت در حال حاضر توزیع می کند، اعلام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد که استراتژی رشد آرامکو در مسیر درستی قرار دارد و در سه ماهه اول سال جاری پیشرفت زیادی در توسعه استراتژیک کسب و کار خود در بخش پالایش، مواد شیمیایی و بازاریابی داشته است، زیرا خریدار عمده ای را در ایالات متحده پیدا کرده است. آمریکا، علاوه بر سرمایه گذاری ها و مشارکت های مهم در چین و کره جنوبی، بخش پالایش، مواد شیمیایی و بازاریابی شتاب زیادی دارد، زیرا ما از فناوری های پیشرفته برای افزایش توانایی خود در تبدیل مایعات به مواد شیمیایی استفاده می کنیم و تقاضای مورد انتظار را برآورده می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت در جهت گسترش قابلیت های خود پیش می رود و انتظارات بلندمدت آن بدون تغییر باقی می ماند، تصریح کرد: نفت خام و گاز در آینده قابل پیش بینی جزء ضروری ترکیب انرژی جهانی باقی خواهند ماند.

الناصر گفت: «هدف ما این است که یک تامین کننده پیشرو و قابل اعتماد انرژی و مواد شیمیایی با توانایی ارائه راه حل های انرژی پایدارتر و حمایت از تلاش ها برای دستیابی به یک انتقال منظم انرژی باقی بمانیم. با تلاش برای کاهش انتشار کربن در تجارت خود و افزودن گزینه‌های جدید انرژی کم کربن به مجموعه خود، نسبت به کمک‌هایی که انجام خواهیم داد بسیار خوش‌بین هستیم.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها