افزایش شدید قیمت ملک و تورم در راه است؛بانک مرکزی نا امید از کنترل

بر اساس آمار،تورم طی ماه های گذشته افزایش داشت و بدنبال آن قیمت ملک نیز افزایش یافت و بانک مرکزی نمی تواند کشور را کنترل کند.

افزایش شدید قیمت ملک و تورم در راه است؛بانک مرکزی نا امید از کنترل

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

رشد قیمت مسکن در بریتانیا در ماه آوریل مجددا افزایش یافت و امروز صبح با اولین افزایش ماهانه در سراسر کشور، رشد قیمت مسکن افزایش یافت.

داده‌های Nationwide نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در ماه گذشته 0.5 درصد افزایش یافته است، این افزایش پس از هفت سقوط متوالی که در سپتامبر گذشته رخ داد بازمی‌گردد. میانگین قیمت از 257122 پوند در ماه مارس به 260441 پوند افزایش یافت.

این نرخ رشد سالانه،قیمت مسکن را از 3.1 درصد در ماه مارس (بیشترین سقوط از سال 2009) به -2.7 درصد رسانده است، زیرا آرامش پس از هرج و مرج بودجه حداقلی پاییز گذشته به بازارها بازگشته است.

رابرت گاردنر، اقتصاددان ارشد Nationwide، گزارش می دهد که "نشانه های آزمایشی بهبود" در ماه گذشته در بازار وجود دارد، اگرچه این امر همچنان قیمت ها را 4 درصد پایین تر از اوج خود در آگوست 2022 می گذارد.

 

گاردنر توضیح می دهد:

داده‌های اخیر بانک مرکزی انگلیس نشان می‌دهد که فعالیت بازار مسکن در ماه‌های آغازین سال 2023 کاهش یافته است، به طوری که تعداد وام‌های مسکن تایید شده برای خرید خانه در فوریه تقریباً 40 درصد کمتر از سطح یک سال قبل بوده و حدود یک سوم کمتر از قبلتر از آن.

با این حال، در ماه های اخیر داده های صنعت در مورد درخواست های وام مسکن به نشانه هایی از یک جهش اشاره دارد.

گاردنر می‌گوید افزایش اخیر اعتماد مصرف‌کننده در بریتانیا ممکن است به بازار مسکن کمک کند، اما هشدار می‌دهد که احتمالاً هر جهشی نسبتاً پیاده باقی می ماند، زیرا بهبود وضعیت مالی خانوار به زمان نیاز دارد، زیرا میانگین درآمدها در چند سال گذشته با نرخ تورم همگام نبوده است.

نرخ بهره وام مسکن نیز احتمالاً به عنوان یک باد مخالف عمل می کند. در حالی که این نرخ‌ها بسیار پایین‌تر از اوج‌هایی هستند که در پی بودجه کوچک در سال گذشته مشاهده شد، نرخ‌ها همچنان بیش از دو برابر سطح یک سال پیش هستند.

بزرگ‌ترین سوپرمارکت‌های بریتانیا با درخواست‌هایی از ناظر رقابت بریتانیا برای بررسی ادعاهای سودجویی در بحبوحه بحران هزینه زندگی مواجه هستند، زیرا تورم قیمت مواد غذایی در آوریل به بالاترین حد خود رسید.

با افزایش تورم، سوپرمارکت‌های بریتانیا با درخواست‌هایی برای تحقیقات «سودجویانانه» روبرو هستند

هیئت مدیره RBA در نشست ماهانه خود در روز سه شنبه، نرخ نقدی خود را 25 واحد پایه به 3.85 درصد افزایش داد و سرمایه گذارانی را که شرط بندی کرده بودند بانک مرکزی برای دومین ماه وقفه خود را تمدید کند، نا امید کرد.

نرخ‌های بهره بالاتر سود بانک‌ها را افزایش می‌دهد... مانند HSBC که جهش سه برابری درآمد را در سه ماهه گذشته گزارش کرده است، بر مبنای ارز ثابت، سود HSBC قبل از مالیات با 9.0 میلیارد دلار افزایش به 12.9 میلیارد دلار رسید که این بانک پیشرو است. تا 2 میلیارد دلار خرید سهام و سود 10 سنت برای هر سهم راه اندازی شود.

ما امروز صبح آخرین گزارش تورم منطقه یورو را دریافت می‌کنیم که انتظار می‌رود قیمت‌ها در 12 ماه منتهی به آوریل 7 درصد افزایش داشته باشد، از 6.9 درصد. تورم اصلی ممکن است به 5.7 درصد برسد که برای بانک مرکزی اروپا بسیار نگران کننده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها