تورم به 155 درصد رسید؛نیمی از مردم در فقر

بنابر جدیدترین گزارش بانک مرکزی،تورم به 155 درصد و نیمی از مردم در فقر زندگی میکنند.

تورم به 155 درصد رسید؛نیمی از مردم در فقر

به گزارش مستقل انلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

بانک مرکزی ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد ونزوئلا در سه ماه اول سال 2022 حدودا 17.73 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

5 سال پیش پس از اینکه مدل تحت کنترل دولت نتوانست نتیجه ای به همراه داشته باشد، اقتصاد وارد بحران شد و بیش از 7 میلیون ونزوئلایی را وادار به فرار از کشور کرد.

در سال 2019، دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور، که با تحریم‌های ایالات متحده مواجه شد، مقررات برای بخش خصوصی را کاهش داد تا اجازه ورود ارز خارجی بیشتری را بدهد. در حالی که این حرکت به برخی از صنایع کمک کرد، تورم سالانه همچنان بالاست - به 155٪ در اکتبر امسال رسیده - و بیش از نیمی از مردم ونزوئلا در فقر زندگی می کنند.

بانک مرکزی ونزوئلا در سال جاری پس از سه سال توقف در داده های تولید ناخالص داخلی، انتشار برخی از داده های اقتصادی را با ثبات بیشتری آغاز کرد اما هنوز گزارش مانده های معوق خود را از سر نگرفته است.

این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات نفتی در دوره ژانویه تا سپتامبر 27.09 درصد نسبت به سال قبل و فعالیت غیرنفتی 14.49 درصد رشد داشته است.

این افزایش صادرات نفت را به «بازیابی ظرفیت تولید نفت خام» نسبت داد. این بانک حجم تولید این کشور را گزارش نکرد، اگرچه داده‌های اوپک از تولید 600 تا 700 هزار بشکه در روز (بشکه در روز) حکایت دارد.

بخش تولید در این دوره بهبود یافت و تقریباً 40 درصد رشد کرد که در نتیجه غذا، مواد شیمیایی، ماشین‌آلات و پلاستیک پیشتاز بود.

ساخت و ساز نسبت به سال قبل 34.45 درصد و تجارت 25.28 درصد رشد داشته است. بانک مرکزی افزود: صادرات 32.57 درصد و واردات 11.43 درصد افزایش یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها